نفت

دورنمای بازار نفت به خاطر اطلاعات ضعیف اقتصادی و نگرانی در مورد موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا دوباره تیره و تار می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، با فرا رسیدن موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، روند افزایش قیمت نفت احتمالاً متوقف می شود و اقتصاد دنیا دوباره مورد تهدید قرار می گیرد.

افزایش موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در پکن در هفته گذشته باعث اقدامات فوری دولت شده است و بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید مجدداً بسته شده اند.

 موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا رو به افزایش است. ولی برخلاف ماه‌های مارس و آوریل که مرکز شیوع این بیماری نیویورک بود، حالا مرکز این بحران به جنوب رسیده است. آمریکا در روز یکشنبه ۲۶ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش داد که بالاترین حد طی یک ماه گذشته بود.

مقامات بهداشتی می‌گویند موج دوم ابتلا به کرونا آغاز شده است.همه گیری این ویروس هرگز پایان نیافته بود ولی اوج دوباره آن طی روزهای اخیر باعث سقوط بازارهای مالی شده است.

قیمت نفت ۱۰ درصد در کمتر از یک هفته کاهش یافته است. سرپرست بازارهای نفت در ریستاد انرژی می‌گوید نگرانی در مورد آغاز موج دوم همه گیری ویروس کرونا بر بازارهای تجاری در سراسر جهان، از پکن گرفته تا فلوریدا تاثیر گذاشته است.

صندوق بین‌المللی پول احتمالاً پیش‌بینی رشد اقتصاد جهان را بازهم پایین می آورد. این صندوق در آوریل پیش بینی کرده بود تولید ناخالص داخلی جهان سه درصد در سال جاری میلادی کاهش می یابد. کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به روند گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان گفت:« همه گیری ویروس کرونا مثل بازی دومینو میماند. و همه می دانیم تا وقتی این همه گیری در همه نقاط جهان پایان نیابد، کلا از بین نمی رود».

تولید صنعتی چین در ماه مه تنها ۴.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، در حالی که انتظار بیشتری می‌رفت. به این ترتیب نگرانی در مورد رونق اقتصادی بیشتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها