فورتسکیو

شرکت معدنی فورتسکیو استرالیا برنامه هایی بلند پروازانه برای راه اندازی کسب و کاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر دارد و قصد دارد در این زمینه با غول های نفتی دنیا برای تامین انرژی سبز با هزینه پایین تر رقابت نماید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، فارست مدیر میلیاردر استرالیایی این شرکت که فورتسکیو متالز را در طی دو دهه به چهارمین شرکت معدنی بزرگ دنیا تبدیل کرده، اظهار داشت که تاکنون توافقات اولیه ای با غنا و افریقا در این راستا صورت گرفته و یک تیم تشکیل شده و به دنبال شرکای دیگری نیز هستند.  

فورتسکیو به دنبال ساخت سبدی از ذخایر تجدید پذیر و ذخایر تولید انرژی در سطح دنیاست. تا سال ۲۰۲۳ نیز برای این پروژه ۷۳۱ میلیون دلار تخصیص داده شده است.

همچنین فورتسکیو قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ تولیدات خود را عاری از کربن نماید از این رو به دنبال کسب مجوزهای لازمه در این زمینه است.

"با مقیاس و نوآوری ، ما قادر به افزایش تأمین هیدروژن و آمونیاک سبز خواهیم بود تا انرژی کم هزینه را در مقیاس صنعتی به مشتریان در سراسر جهان ارائه دهیم."

وی گفت: سلولهای سوختی هیدروژنی و آمونیاکی قرار است در حمل و نقل و کشتیرانی ، آمونیاک در تولید کود و همچنین هیدروژن در ساخت فولاد نیز استفاده شوند.

فارست که ارزش خالص ثروت وی نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است ، گفت که هدف اولیه این شرکت داشتن ۲۳۵ گیگاوات (GW) ظرفیت نصب شده تولید انرژی است اما جدول زمانی مشخصی برای آن ارائه نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها