• ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر: 55078
امارات

امارات متحده عربی همسو با حرکت در مسیر توسعه انرژی‌های پاک، تأسیسات آمونیاک سبز به ارزش یک میلیارد دلار می‌سازد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، ابوظبی امارات متحده عربی یا منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی (KIZAD) از برنامه خود برای ساخت تاسیسات آمونیاک سبز به ارزش یک میلیارد دلار در این منطقه آزاد با هدف عرضه به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد، این در حالی است که سومین تولیدکننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نظر دارد سرمایه گذاری‌ها را در زمینه انرژی‌های پاک افزایش می دهد.

منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی ۲۵ ماه مه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هلیوس اینداستری (Helios Industry)، یک شرکت خصوصی تولیدکننده وسایل نقلیه، برای توسعه تأسیسات آمونیاک سبز و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن از این محصول طی دو مرحله سرمایه‌گذاری می‌کند.

برق تاسیسات تولید آمونیاک سبز که ۴۰ هزار تن هیدروژن خوراک به آن اختصاص داده می‌شود، توسط نیروگاه خورشیدی ۸۰۰ مگاواتی تأمین خواهد شد.

منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی که یکی از بنادر دولتی ابوظبی است، به زمان آغاز اجرا و بهره‌برداری این طرح اشاره‌ای نکرد.

امارات متحده عربی در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف هیدروژنی است در حالی که این کشور حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کند تقاضای روزافزون جهانی برای محصولات انرژی سبز را تأمین کند زیرا روند انتقال انرژی در حال شتاب‌گیری است.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) نیز قصد دارد یک مرکز آمونیاک آبی بسازد زیرا به نظر می‌رسد این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی امارات در تولید هیدروژن پیشرو باشد.

ادنوک بدون اشاره‌ای به هزینه اجرای این طرح اعلام کرد: تأسیسات آمونیاک آبی که در قطب صنعتی الروویس ابوظبی ساخته می‌شود، دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات در سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید برسد.

آمونیاک آبی از نیتروژن و هیدروژن آبی تولید می‌شود که مواد اولیه آن گاز طبیعی است دو محصول جانبی دی‌اکسید کربن حاصل از تولید هیدروژن گرفته و ذخیره می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها