• ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر: 45806
فولاد

فولادسازان هندی در کنار احتمال محدودیت عرضه، نگران روند صعودی قیمت سنگ آهن نیز هستند و از دولت خواسته اند صادرات سنگ آهن هند را متوقف کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، هند یک صادرکننده بزرگ سنگ آهن نیست و تنها زمانی که قیمت ها به شدت بالا می رود در بازار صادرات فعال می شود چرا که هزینه های استخراج و حمل سنگ آهن در این کشور بالاست.

در هر حال آمار نشان می دهد هند در ۱۱ ماه گذشته حدود ۱۵.۴ میلیون تن سنگ آهن صادر کرده است در حالی که مدت مشابه سال قبل حجم صادرات سنگ آهن این کشور  ۹.۰۷ میلیون تن بود. اگر صادرات سنگ آهن هند توسط دولت محدود شود حتی نبود چند میلیون تن کمتر در بازار جهانی می تواند قیمت این ماده اولیه را بالاتر هم ببرد.

تنها چیزی که در حال حاضر بازار سنگ آهن را آرام می کند هر نشانه ای از کاهش تولید فولاد در چین است. این موضوع نیز تنها در صورتی که کمک های دولتی چین برای بهبود وضعیت اقتصادی کمرنگ شود، رخ می دهد ولی در هر حال تا زمانی که تقاضای فولاد خوب است، فولادسازان چینی به تولید بالای خود ادامه می دهند و همین مسئله برای حمایت از تقاضای سنگ آهن و رونق بیشتر بازار آن کافی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها