بلوم بیلت فولاد

در یک هفته اخیر، بهای سنگ آهن صعودی بود و به ۱۳۱ دلار در هر تن رسید و در طول هفته مورد بررسی قیمت قراضه با از سرگیری روند افزایشی خود به اوج ۳۰ ماه اخیر رسید. همچنین قیمت بیلت، مقاطع تخت و طویل فولادی در هفته قبل رشد چشمگیری داشت.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، هفته گذشته در بازار جهانی سنگ آهن قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در ابتدا و در اوایل هفته تا ۳ دلار افت داشت و حدود ۱۲۷ دلار شد که این افت قیمت، به دلیل احتیاط بیشتر خریداران بود. تا پایان هفته نیز با توجه به کاهش موجودی بازار فولاد چین و رشد تقاضا، قیمت به حدود ۱۳۱ دلار در هر تن سی اف آر چین بهبود یافت.

در بازار صادرات ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از ۸۳.۹ دلار  به ۸۴.۷ دلار هر تن فوب رسید و سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز از ۸۱.۸ دلار به ۸۲.۶ دلار هر تن فوب بهبود یافت.

قراضه

هفته گذشته بازار واردات قراضه ترکیه پس از مدتی روند صعودی، آرام تر شد و متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ اوایل هفته حدود ۳۳۲ تا ۳۴۰ دلار در هر تن سی اف آر بود ولی تا پایان هفته مجددا روند صعودی اخیر را از سر گرفته به اوج قیمت ۳۰ ماه اخیر رسید. حال از اول نوامبر قیمت تا ۶۱ دلار رشد داشته آخرین متوسط قیمت ۳۵۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

هفته گذشته قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز تا ۶ دلار رشد داشته و به ۳۰۹ دلار در هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا ۵ دلار بالا رفت و ۳۴۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده ۲ دلار بالا رفته و ۲۹۱ دلار در هر تن شنیده شده است.  

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته در راستای رشد قیمت قراضه تا ۲۵ دلار بالا رفت و ۴۷۵ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد در حالی که ده روز قبل ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار بود. در ترکیه نیز بیلت وارداتی ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر بود در حالی که دو هفته قبل تا ۴۳۰ دلار بود. بیلت صادراتی ترکیه نیز ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار هر تن فوب بود.  همچنین بیلت صادراتی ایران ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن فوب شنیده شد.  

مقاطع

هفته گذشته آخرین قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس ۴۹۰ دلار هر تن فوب شنیده شد. در ترکیه در بازار صادراتی قیمت میلگرد تا ۵ دلار رشد داشت و ۵۰۰ تا ۵۱۵  دلار در هر تن فوب شنیده شد. البته برخی تا ۵۲۵ دلار نیز پیشنهاد می دادند.

در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی رشد داشت و از ۴۸۲ دلار به ۵۱۵ دلار در هر تن سی اف آر رسید. در چین قیمت میلگرد صادراتی ثبات نسبی داشته ۵۳۵ دلار  هر تن فوب ثبت شد.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد با ۵ یورو افت به ۴۸۰ یورو  هر  تن درب کارخانه رسید. در بازار امریکا نیز میلگرد از ۶۰۸ دلار به ۶۲۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.

ورق

ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته ای که گذشت رشد چشمگیری داشت و از ۵۵۳ دلار به ۵۸۰ تا ۵۹۵ دلار در هر تن فوب رسید. در ترکیه ورق گرم وارداتی ۵۹۰ تا ۵۹۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که صعودی بود.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین از ۵۶۳ دلار به ۵۷۴ دلار در هر تن فوب رشد داشت. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز کمتر از ۵ دلار رشد داشت و ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۰ یورو رشد داشت و به ۵۴۸ یورو در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار امریکا نیز ورق گرم از ۷۴۸  دلار به ۷۸۴ دلار در هر تن درب کارخانه رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها