ذخایر ارزی

ذخایر ارز خارجی چین برای اولین بار طی سه ماه گذشته رشد داشت و به بالاترین رقم از ماه آگوست ۲۰۱۶ یعنی ۳.۱۷۸ تریلیون دلار رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، چین ذخایر ارز خارجی خود را که بزرگترین ذخایر دنیاست، طی یک ماه ۵۰ میلیارد دلار افزایش داد. دارایی‌های این کشور به بالاترین رقم طی چهار سال گذشته یعنی ۳.۱۷۸ تریلیون دلار در ماه نوامبر رسید.

ذخایر ارز خارجی چین برای اولین بار طی سه ماه گذشته رشد داشت و به بالاترین رقم از ماه آگوست ۲۰۱۶ رسید. این رشد، ۳۰ میلیارد دلار بیشتر از حد انتظار تحلیل‌گران بوده است.

ارزش سرمایه‌های طلای چین حدود ۶ درصد کاهش یافته است چون قیمت این فلز گرانبها در نوامبر در بحبوحه رشد بازار بورس پایین آمد. آمار رسمی نشان می‌دهد سرمایه‌ طلای چین در ماه گذشته میلادی تا ۱۱۰.۴۱ میلیارد دلار کاهش یافت در حالی که در پایان اکتبر برابر با ۱۱۷.۸۹ میلیارد دلار بود.

بزرگترین ذخایر ارز خارجی جهان در شرایطی افزایش یافته که چین به سرعت از بحران کرونا خارج‌ می‌شود. همه‌گیری ویروس کرونا در آغاز ۲۰۲۰ اقتصاد این کشور را فلج کرده بود. تجارت خارجی چین طی ماه‌های اخیر تقویت شده و صادرات این کشور در نوامبر به بالاترین رقم طی ۳ سال گذشته رسید.

تقویت صادرات چین در شرایطی صورت گرفته که ارزش یوان همچنان در برابر دلار افزایش می یابد. ارزش یوان ۱.۷ درصد در ماه گذشته افزایش یافت. در این بین دلار همچنان ارزش خود را در برابر سایر ارزهای برتر دنیا از دست می‌دهد. شاخص ارزی دلار ۲ درصد در نوامبر کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها