ذخایر ارزی

آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که مجموع دارایی های طلا و ارز این کشور طی یک هفته بیش از ۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که مجموع دارایی های ارزی این کشور تا تاریخ ۱۲ فوریه به ۵۹۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

این بانک با بیان اینکه رشد هفتگی به ۵.۴ میلیارد دلار یا ۰.۹ درصد رسیده است، افزود که این امر به دلیل "افزایش ارزش پول و قیمت طلا" صورت گرفته است.

هفته گذشته اولین رشد ذخایر بین المللی روسیه طی این ماه پس از دو هفته کاهش متوالی صورت گرفت.

این دارایی های خارجی که قابلیت بسیار بالای نقدینگی دارند و شامل ذخایر طلا، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت مخصوص (SDR) است، در سال های اخیر به طور مداوم در حال رشد بوده و تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار بالاتر از هدف نیم تریلیون دلاری تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور بود.

بر اساس این گزارش، علی رغم شیوع ویروس کرونا، میزان ذخایر طلا و ارز روسیه طی سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

روسیه همزمان با اینکه سهم خود را از بازار جهانی طلا در دارایی های فارکس افزایش داده سهم خود را از دلار آمریکا کاهش داده است.

در سال ۲۰۱۹، دارایی های شمش طلای روسیه برای اولین بار از دارایی های دلار این کشور پیشی گرفت.

طبق گفته بانک مرکزی روسیه، دارایی های دلار این کشور کاهش یافت و به ۲۲.۲ درصد رسید، در حالی که سهم طلای آن نسبت به سال گذشته تا ۳۰ ژوئن به ۲۲.۹ درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها