آرامکو

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام سبک این کشور را ۸۰ سنت در هر بشکه برای تحویل به آسیا افزایش داد. قیمت فروش نفت عربستان به منطقه مدیترانه هم افزایش و به آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه قیمت نفت هفته گذشته به خاطر خوش بینی به وجود آمده نسبت به واکسن کرونا به بالاترین رقم طی ۹ ماه گذشته رسید، عربستان قیمت نفت خام خود را برای فروش به بازار اصلی آن در آسیا افزایش داد.

افزایش قیمت نفت عربستان بیشترین رقم طی ۵ ماه گذشته بود و نشان می‌دهد بزرگترین صادر کننده نفت دنیا اطمینان دارد تقاضای انرژی در جهان آنقدر قدرتمند است که افزایش ناچیز تولید نفت اوپک ‌پلاس از ماه آینده را جذب می‌کند.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام سبک این کشور را ۸۰ سنت در هر بشکه برای تحویل به آسیا افزایش داد و در حال حاضر این نفت ۳۰ سنت بالاتر از شاخص معامله می‌شود. انتظار می‌رفت نفت خام عربستان ۶۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

قدرت بهبود تقاضا مشخص می‌کند آیا این افزایش قیمت ادامه دارد یا نه. با افزایش موارد ابتلا به کرونا و کاهش تقاضا برای نفت خام، عربستان تقریباً در کل ۲۰۲۰ قیمت نفت را پایین نگه داشته بود. عربستان اولین کشور در بین تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس است که قیمت رسمی فروش نفت خود را اعلام می‌کند تا روند قیمت‌گذاری نفت در سایر مناطق مشخص شود.

ادوارد بل، رئیس بخش اقتصاد بازار در شرکت امیریت ان بی دی در دبی گفت:«آرامکو پیش‌بینی می‌کند تقاضا در آسیا به کمک چین به سطح قبل از کرونا بازگردد. دورنمای آغاز ۲۰۲۰ رشد سریع سالانه را در تقاضای چین نشان می‌دهد. بنابراین تمایل برای نفت خام عربستان بالا خواهد بود و از قیمت رسمی فروش آن حمایت می‌کند».

آرامکو قیمت نفت خام سبک عرب برای تحویل به منطقه مدیترانه را هم افزایش داده ولی قیمت فروش به شمال غرب اروپا را ثابت نگه داشته است. تمام درجات نفت خام عربستان برای تحویل به آمریکا کاهش قیمت داشته و به پایین‌ترین رقم از ماه مه رسیده‌اند. صادرات نفت عربستان به آمریکا در سال جاری میلادی کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها