اوپک

اوپک پیش بینی خود برای تقاضای نفت را تا ۵.۹ میلیون بشکه در روز پایین آورد یعنی ۳۵۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از آنچه قبلا تخمین زده بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، اوپک در شرایطی که آماده می‌شود به همراه متحدانش روند افزایش تولید تدریجی خود را بررسی کند، پیش‌بینی برای تقاضای نفت را پایین آورد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت پیش بینی خود برای مصرف جهانی سوخت در سه ماهه اول ۲۰۲۱ را یک میلیون بشکه در روز پایین آورد و در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضا فقط ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت یعنی همان میزانی که اوپک و متحدانش توافق کرده‌اند از ژانویه به تولید خود بیفزاید.

اوپک پیش بینی خود برای رشد تقاضای نفت را تا ۵.۹ میلیون بشکه در روز پایین آورد که این عدد ۳۵۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی آن است. این گروه تقاضای نفت در ۲۰۲۰ را ۸۹.۹۹ میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود یعنی ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح تقاضا در ۲۰۱۹ و کمی پایین تر از پیش بینی قبلی آن.

ائتلاف ۲۳ نفره اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه در چهارم ژانویه برای بررسی روند افزایش ماهانه تولید دیدار خواهند کرد.

دبیرخانه اوپک در وین طی گزارشی اعلام کرد: «بی ثباتی‌های بسیاری در مورد ساخت واکسن کرونا و توزیع آن و همچنین تاثیر ساختاری بیماری کووید ۱۹ بر رفتار مصرف کنندگان مخصوصاً در بخش حمل و نقل وجود دارد».

کاهش قابل توجه تولید اوپک پلاس طی سقوط تقاضا در دوره همه‌گیری ویروس کرونا باعث بهبود قیمت نفت خام شده است. قیمت نفت خام برنت بیشتر از ۵۰ دلار در هر بشکه در لندن معامله می‌شود که بالاترین رقم طی ۹ ماه گذشته است.

این ائتلاف در حال حاضر ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل ۸ درصد تولید جهانی نفت کاهش تولید دارد وهنوز در مورد ادامه افزایش تولید تصمیم گیری نکرده است.

سیزده عضو اوپک در نوامبر ۲۵.۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که ۱.۲ میلیون بشکه در روز پایین تر از متوسط تولیدی است که طی سه ماهه اول ۲۰۲۱ مورد نیاز بوده و ۲.۴ میلیون بشکه در روز کمتر از میزان تولید در سه ماهه دوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها