اوپک

ائتلاف اوپک پلاس باز هم نتوانست به هدف افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای خود در ماه ژانویه برسد و تنها ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، ائتلاف اوپک پلاس در اولین ماه سال جاری میلادی تنها ۲۱۰ ‌هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داد و باز هم نتوانست به هدف تولید خود در این ماه برسد. این ائتلاف ۱۹۰ هزار بشکه در روز تا افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای که در مورد آن توافق کرده بود فاصله داشت.

کاهش تولید اوپک در ماه ژانویه ۲.۸۰۳ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح پایه توافق‌شده طبق قرارداد اوپک پلاس بود. این گروه باید طبق توافق اوپک پلاس، ۲.۱۲۹ میلیون بشکه در روز تولید خود را در این ماه پایین می‌آورد. این به‌معنای ۶۷۴ هزار بشکه در روز کاهش تولید اضافی برای ماه ژانویه است.

ائتلاف اوپک پلاس ۲۷.۸ میلیون بشکه در روز در دسامبر تولید داشت و آن را در ژانویه به ۲۸.۰۱ میلیون بشکه در روز رساند. این افزایش تولید مربوط به عربستان (۱۰۰ هزار بشکه در روز)، نیجریه (۵۰ هزار بشکه در روز) و امارات و کویت (هر کدام ۴۰ هزار بشکه در روز) می‌شود. اما کاهش تولید ۳۰ هزار بشکه‌ای عراق و ۴۰ هزار بشکه‌ای لیبی تا حدی افزایش تولید این کشورها را جبران کرده‌است.

تنها ۲ عضو ائتلاف اوپک پلاس یعنی الجزایر و گابن، بالاتر از سهمیه خود برای ماه ژانویه تولید کرده‌اند. آنگولا، کنگو، گینه استوایی و نیجریه کمترین افزایش تولید را در این ماه داشته‌اند.
بین تمام اعضای این گروه، عربستان بیشترین افزایش تولید را در بازار داشته‌است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها