جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران با توجه به روند توسعه مطلوب، مزیت و شاخصی برای بهبود رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ایران باید در مسیر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی حرکت کند، گفت: در این راه، صنعت پتروشیمی با توجه به تولید محصولات متنوع که دارای ارزش افزوده بالایی هستند نقش آفرین بوده که باید از این موضوع به نحو شایسته استفاده شود.

وی افزود: بدون شک رونق اقتصادی رکن توسعه بوده و در این میان پتروشیمی می‌تواند آینده اقتصادی کشور را متحول کند، باید بتوانیم با کاهش وابستگی به نفت، بیش از گذشته به صادرات غیرنفتی به‌ویژه محصولات پتروشیمی نگاه کنیم.

قادری تصریح کرد: باید با همدلی و تعامل صنعت پتروشیمی کشور را تقویت کنیم، حمایت دولت و مجلس در کنار تلاش و حضور بخش خصوصی می‌تواند راهگشای توسعه پتروشیمی و تحقق جهش های پیش بینی شده برای این صنعت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پتروشیمی همواره موتور توسعه پایدار و اشتغال است، همچنین باید همواره این موضوع را مورد توجه قرار داد که توسعه متوازن صنعت پتروشیمی از اولویت‌ها و سیاست‌های اقتصادی صنعت نفت کشورمان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها