حاجی بابایی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید نفت و گاز به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند و بر همین اساس هم ریل‌گذاری آن در بودجه سال آینده انجام شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، حمیدرضا حاجی بابایی در آستانه "هشتم دی، روز صنعت پتروشیمی"، درباره نقش پتروشیمی‌ها در کاهش وابستگی به ارزهای نفتی گفت: از سیاست‌های راهبردی و ساختاری ما این است که بتوانیم ریل‌گذاری توسعه مطلوبتری را انجام دهیم و بر اساس این ریل‌گذاری، نفت و گاز بیشتری به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تحویل داده شود.

وی تاکید کرد: نفت خام و همچنین گاز با تحویل به پتروشیمی‌ها باید تبدیل به فرآورده شود تا این فرآورده‌ها که چند برابر قیمت واقعی نفت خام می‌توانند صادر شوند، ارزآوری داشته باشند. این ریل‌گذاری را در اصلاح ساختار بودجه انجام دادیم و مصوب هم شد.

حاجی بابایی تصریح کرد: سعی ما بر این است که در بودجه این موضوع را عملیاتی و شروع کنیم. پتروشیمی‌ها حتما باید در کشور گسترش پیدا کنند تا بتوانیم میزان تولیداتمان را به صورت مضاعف افزایش بدهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که صنایع پتروشیمی ایران را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: عملکرد پتروشیمی‌ها در کشور بسیار خوب است و ممکن است اشکالاتی هم در کار باشد، اما در اصل پتروشیمی‌ها عملکرد بسیار موفق و خوبی در کشور داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها حتما باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند، افزود: شرکت‌های سودده باید وارد بورس شوند تا هم بورس را ترقی دهند، هم نقدینگی جمع شود، هم تورم کاهش پیدا کند و هم این نقدینگی به سمت تولید برود.

حاجی بابایی درباره اینکه میزان سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه پتروشیمی‌ها در سال گذشته کافی بوده یا نه، اظهار کرد: به نظرم در این زمینه خیلی کار شده، اما هیچ وقت کافی نیست و باید در سال آینده هم این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها