موسوی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار فولاد، بازاری استراتژیک و مهم در کشور است که باید بمانند جنس «فولاد» این بازار را محکم و استوار پیش ببریم تا همانند سال های اخیر در مسیر رشد تولید و صادرات قدم برداریم؛ در این حوزه اجماع دولت و مجلس و فعالان و سیاست گذاران صنعت، عرضه کامل فولاد در بستر شفاف بورس کالاست تا خواسته های تمام زنجیره تولید تامین شود.

سید کاظم موسوی در گفتگو با «کالاخبر» اظهار داشت: نمایندگان مجلس به همراه دولت طی ماه های اخیر شرایط بازار فولاد کشور را از جوانب مختلف بررسی کرده اند که ماحصل این بررسی ها عرضه کامل فولاد در بورس کالا به منظور تامین نیاز آسان صنایع داخلی و واقعی سازی و شفافیت قیمت ها در کنار تقویت صادرات بوده است.

وی افزود: در جلساتی که با نمایندگان وزارت صمت برگزار شده و نتایج آن نیز نمایان است، بازار فولاد با رشد عرضه ها در بورس در مسیر ساماندهی قرار گرفته و این موضوع نوید دهنده اتفاقی روشن در صنعت فولاد، رشد هم زمان صنایع بالا و پایین دستی در کنار تقویت بورس کالا است.

موسوی گفت: شاید بعضا با نوسان قیمت محصولات فولادی مواجه باشیم اما دولت با فراهم آوردن شرایط عرضه کامل این محصولات در بورس کالا به بهبود شرایط بازار کمک کرده که استمرار این روند، قطعا اثر ویژه ای در جلوگیری از نوسان های کاذب قیمتی و وارد شدن آسیب به این صنعت خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گزارشاتی که از بازار طی هفته های گذشته به ما رسیده، نشان دهنده آن است که قیمت و میزان عرضه فولاد بهبود یافته اما به مرور باید با عرضه کامل زنجیره به نقطه آرامش و مطلوب برسیم؛ همچنین تعادل و کاهش نرخ ارز در چندماه اخیر و کاهش انتظارات تورمی نیز نشان دهنده حرکت دولت همسو با خواسته مجلس است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: بورس کالا یک مکانیسم کارآمد است که بازارهای کالایی کشور برای رهایی از ساختار غیرشفاف نیازمند این بستر معاملاتی است، بنابراین مجلس و دولت باید زیرساخت های لازم را برای تسهیل عرضه محصولات در بورس کالا فراهم کنند تا کشور در تامین کالاهای اساسی، رشد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم مشکلی نداشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها