چین

مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت آمریکا اعلام کرد که اقتصاد چین سریعتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود یعنی در سال ۲۰۲۸ از اقتصاد آمریکا سبقت خواهد گرفت چرا که نسبت به غرب عملکرد بهتری در مواجهه با بحران کرونا داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، این مرکز روز شنبه اعلام کرد که اولین و دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۸ یعنی ۵ سال زودتر از آنچه که سال گذشته پیش بینی شده بود، جای خود را به یکدیگر خواهند داد.

در "جدول لیگ جهانی اقتصاد" که توسط این مرکز مشاوره منتشر شده است، محاسبه شده است که چین می تواند از سال ۲۰۲۳ به یک اقتصاد با درآمد بالا تبدیل شود.

بر اساس این جدول، هند نیز با تقویت بیشتر رشد اقتصاد آسیا، قرار است در پایان دهه میلادی جاری در رتبه سومین اقتصاد بزرگ دنیا قرار بگیرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ماه گذشته اعلام کرد که "کاملاً امکان پذیر است" که اقتصاد این کشور تحت برنامه جدید پنج ساله دولت وی، که هدف آن دستیابی به سوسیالیسم مدرن طی ۱۵ سال است، تا سال ۲۰۳۵ دو برابر رشد کند.

چین اولین اقتصادی بود که ضربه ناشی از بحران کرونا را متحمل شد اما براساس اطلاعات دولت این کشور به سرعت بهبود یافته است. این امر باید اقتصادهای غربی را وادار کند که توجه بیشتری به آنچه در آسیا اتفاق افتاده است، داشته باشند.

در گزارش مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت آمریکا آمده است: به طور معمول ما خود را با سایر اقتصادهای غربی مقایسه می کنیم و بهترین روش (حل بحران) را به خصوص در اقتصادهای با رشد سریع آسیا از دست می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها