ساختمان جديد

در جریان معاملات بازار مالی بورس کالای ایران معامله گران از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان آذر ماه تعداد ۹۷ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۵۱ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۶۷ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال خرید و فروش کردند که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب با رشد ۱۲۴ و ۱۷۴ درصدی در حجم و ارزش معاملات همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در بازه زمانی مورد بررسی، سکه طلا با جا به جایی ۳۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۷۰ گواهی سپرده کالایی به ارزشی بیش از ۶۰ هزار و ۴۶۸ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال رکوردی طلایی را به ثبت رساند و با کسب سهم ۸۹ درصدی از ارزش کل معاملات، خوش درخشید. این دارایی پایه از نظر حجم نیز سهم ۳۵ درصدی را از حجم کل معاملات به دست آورد.

در این دوره، معامله گران در نمادهای گواهی سپرده زعفران نگین و پوشال در حالی محصول تولیدی دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را خرید و فروش کردند که گواهی سپرده زعفران نگین از نظر حجم معاملات صدرنشین بازار شد. به طوری که در نماد انبارهای پذیرفته شده این دارایی پایه، تعداد ۵۸ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۰۸ گواهی سپرده کالایی به ارزشی نزدیک به ۵۷۶۰ میلیارد ریال خرید و فروش شد تا نگین بورسی در بازه مذکور به ترتیب ۶۰ از حجم و ۹ درصد از ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی را در اختیار خود گرفت.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز با ثبت تعداد ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۹۵۶ گواهی سهم ۴ درصدی را کسب کرد و ارزش بیش از ۲۶۶ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریالی را رقم زد.

معامله گران تعداد ۸۱۷ هزار و ۷۷۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را نیز در حالی دادوستد کردند که ارزش آن به ۹۹۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال رشد کرد. سهم این دارایی پایه در حجم و ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی در بازه مورد بررسی به طور مساوی یک درصد به ثبت رسید.

ارزش معاملات گواهی سپرده زیره سبز نیز با دادوستد ۲۳۶ هزار و ۸۶۳ گواهی مبتنی بر کالا رقمی بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال رقم خورد.

گفتنی است در ۹ ماهه سال جاری، ۱۲ هزار و ۳۷۵ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی در تنها نماد فعال انبار بورسی معامله شد و ارزش ۴.۶ میلیارد ریالی را در پی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها