گواهی سپرده

طی هفته گذشته بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران در حالی شاهد آغاز معاملات گواهی سپرده رطب مضافتی به عنوان یک دارایی پایه جدید بود که معامله گران بر پایه ۸ دارایی زعفران نگین و پوشال، سکه طلا، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز، کشمش سبز قلمی و نیز رطب مضافتی، در مجموع دو میلیون و ۲۲ هزار و ۵۸۱ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۱۵۷۳ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال دادوستد کردند. رطب مضافتی که اولین هفته معاملاتی خود را در بازار گواهی سپرده کالایی سپری می کرد گوی سبقت را از دارایی هایی همچون زیره سبز و کشمش ربود.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت معامله گران بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دارایی سکه طلا اختصاص دادند. به طوری که یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزشی بیش از ۱۴۷۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال در بازار معامله شد.

در بخش معاملات زعفران نیز تعداد ۷۵۰ هزار و ۷۱۹ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از ۹۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال خرید و فروش شد.

۱۶ هزار و ۶۵۷ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی دست به دست شد که ارزش ۱.۴ میلیارد ریالی را در پی داشت.

معامله گران تعداد ۱۴۷۶ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را نیز معامله کردند و ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

رطب مضافتی که اولین هفته معاملاتی خود را در بازار گواهی سپرده کالایی سپری می کرد، گوی سبقت را از دارایی هایی همچون زیره سبز و کشمش ربود. به طوری که در جریان معاملات این هفته تعداد ۴۳۴۵ گواهی سپرده رطب مضافتی به ارزشی بالغ بر ۸۸۱ میلیون ریال معامله شد.

در جریان این معاملات ۱۸۱۰ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز مورد معامله قرار گرفت و ارزشی بیش از ۷۴۵ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

طی هفته ای که گذشت، ارزش معامله ۸۷۴ گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقمی نزدیک به ۴۱۰ میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها