زعفران

پذیره نویسی نخستین صندوق کالایی کشاورزی که روز گذشته (یکشنبه ۱۴ دی ماه) در بورس کالای ایران آغاز شد و به مدت ۵ روز ادامه داشت در استقبال سرمایه گذاران در همان روز نخست به اتمام رسید.

به گزارش «کالاخبر»، پذیره‌نویسی صندوق کالایی کشاورزی «گروه زعفران سحرخیز» با نماد «سحرخیز» با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد ۱۰ هزار ریال، پذیره‌نویسی خود را از روز گذشته (یکشنبه ۱۴ دی ماه) آغاز کرد که این پذیره نویسی در همان روز به اتمام رسید. این صندوق یک صندوق «ETF» محسوب می‌شود که پشتوانه آن گواهی سپرده‌های کالاهای کشاورزی ارزشمند، استراتژیک و صادراتی همچون زعفران، پسته، زیره سبز و مانند آن است و امکان خرید و فروش فوری واحدهای صندوق از سوی سرمایه‌گذاران ممکن خواهد بود.

پذیره‌نویسی این صندوق قرار بود ۵ روزه و تا روز ۲۰ دی ماه ادامه داشته باشد که با استقبال سرمایه گذاران، یک روزه به اتمام رسید.

۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد ۱۰ میلیون واحد را موسسان تعهد کرده و معادل ارزش مبنای آنها به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال را به حساب صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز (در شرف تاسیس) واریز کردند و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها