ناصرپور

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: از هفته آینده دو صندوق کالای کشاورزی به مدت ۵ روز کاری، پذیره نویسی می‌شود که از مزایای این صندوق ها، متنوع سازی و کاهش ریسک سبد سرمایه گذاران در بازار سرمایه و از بعد اقتصاد کلان، پایدارسازی قیمت محصولات کشاورزی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا ناصرپور در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، افزود: از هفته آینده پذیره نویسی ۲ صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این صندوق، به صورت هر واحد است و واحدهای این صندوق متشکل از کالاهای کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

ناصرپور گفت: افراد با خرید هر واحد از این صندوق، به مدیر صندوق اجازه می‌دهد در کالاهای مبتنی بر سپرده مانند پسته و زعفران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌های قابل معامله با سرمایه متغییر ایجاد می‌شود، افزود: صندوق‌های کشاورزی در مرحله نخست با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری، پذیره نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه کرد: هفته آینده پذیره نویسی در ۵ روز کاری صورت می‌گیرد و بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس، معاملات ثانویه در بورس کالا انجام می‌شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از همزایای این صندوق ها، متنوع سازی سبد سرمایه گذاران در بازار سرمایه است و ریسک را کاهش می‌دهد و همچنین در بخش اقتصاد کلان، این صندوق‌ها باعث پایدارسازی قیمت محصولات می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها