طلا

در حالی که سرمایه گذاران از نزدیک دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا را دنبال می کنند و ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۹۴۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. اوایل امروز قیمت طلا به بالاترین رقم در طی حدود ۲ ماه گذشته یعنی ۱۹۵۴ دلار و ۹۷ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۳۱ درصد افت به ۱۹۴۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «بازار به شدت نسبت به نتیجه انتخابات جورجیا حساس است و حجم معاملات بسیار کاهش یافته است. گزارش ها حکایت از برتری نامزدهای دموکرات دارد، اما با توجه به تنگاتنگ بودن رقابت هنوز نمی توان با قطعیت نظر داد.»

نتیجه دور دوم انتخابات جورجیا مشخص خواهد کرد که کدام حزب در نهایت کنترل سنا را در اختیار می گیرد و این می تواند توانایی دولت بایدن برای پیشبرد برنامه هایش در کنگره را تضعیف و یا تقویت کند.

اینز افزود: «اگر اکثریت سنا به دست جمهوری خواهان بیافتد قیمت طلا احتمالا اندکی کاهش خواهد یافت، اما در نهایت همه چیز بستگی زیادی به نسبت به چشم انداز نرخ تورم خواهد داشت. طلا همچنان شانس رسیدن به رقم ۲۰۰۰ دلار تا پایان ماه ژانویه را دارد.»

در همین حال، صورت مذاکرات نشست ماه دسامبر فدرال رزرو قرار است اواخر امروز منتشر شود.

هووی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی گفت: «عوامل اصلی افزایش دهنده قیمت طلا نظیر نرخ پایین بهره، انتظارات تورمی بالا و دلار ضعیف همچنان پابرجا هستند و این به معنای تداوم روند افزایشی در کوتاه مدت یا حتی بلند مدت است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها