F-29.JPG

حجم و ارزش معاملات شکر طی تیر ماه در بورس کالای ایران به ترتیب از رشد ۱۰۲ و ۱۰۴ درصدی برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران ، تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران طی تیرماه شاهد معامله بیش از ۸۸ هزار تن شکر سفید به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با خرداد ماه از نظر حجم و ارزش به ترتیب رشد ۱۰۲ و ۱۰۴ درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، در راستای اجرای طرح قیمت تضمینی در این تالار همچنین بیش از ۱۲۸ هزار تن جو دامی به دو صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی از تولیدات کشاورزان  ۲۲ استان کشور به ارزش بیش از ۸۸۹ میلیارد ریال از سوی اتحادیه ها و دامداران خریداری شد. طی تیر ماه،  جو دامی کشاورزان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مرکزی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان ، همدان ، تهران، کردستان و قزوین در بورس کالا به فروش رفت. علاوه بر شکر و جو در تالار محصولات کشاورزی ۱۳۰ تن کنجاله دانه های روغنی، ۲۵۶۰ تن ذرت و ۳۲۵۳ تن برنج مورد معامله قرار گرفت.  به این ترتیب در مجموع طی تیر ماه امسال ۲۲۲ هزار تن انواع محصولات در تالار کشاورزی مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر ۸۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۲۸۹ هزار تن انواع قیر، ۲۱۴ هزار تن انواع مواد پلیمری و ۸۰ هزار تن مواد شیمیایی بود. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و ستد ۱۸۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۱ هزار تن لوب کات، ۲۲ هزار تن گوگرد، ۱۲۰ تن گاز آرگون،  ۳۳۲۰ تن عایق رطوبتی و یکهزار تن سلاپس واکس اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در تیر ماه شاهد معامله ۶۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال بود. در این تالار حدود  ۵۵۹ هزار تن انواع فولاد، ۱۹ هزار و ۵۹۵ تن انواع مس، ۴۴۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۵۰۰ تن کک متالورژی، ۱۳۶ کیلو شمش طلا، یکهزار تن سیمان، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن ، ۵۰ تن شمش روی و ۲۵۹۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.

در مجموع بورس کالای ایران طی تیر ماه شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۷۶۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال بودکه در مقایسه با خرداد ماه از نظر حجم ۳.۸ رشد و از نظر ارزش حدود ۰.۵۹ درصد کاهش را تجربه کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها