بورس کالای ایران

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوع به قیمت گذاری دستوری فولاد اختصاص داشت. در این زمینه از رئیس جمهور، معاون اول رییس جمهور و نمایندگان مجلس گرفته تا مدیران و کارشناسان بازار سرمایه و صنعت فولاد همگی بر لزوم رعایت قانون در حوزه کشف قیمت کالاهای بورسی براساس نظام عرضه و تقاضا تاکید داشتند.

➕پرهیز از مداخلات غیر کارشناسی در بورس

گزارش «کالاخبر»؛ حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در یکصد و نود و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افزایش فعالیت و خرید و فروش کالاها در بورس کالا را از سیاست های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: بورس سازوکارهای ویژه خود را دارد و سیاست گذاری های آن نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود.

➕"بورس" نهادی کاملاً مستقل است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در دیدار با مدیران هلدینگ ها و شرکت های حقوقی فعال در بازار سرمایه گفت: دولت وظیفه دارد ضمن حمایت از بازار سرمایه همه تلاش خود را برای رفع نگرانی سهامداران و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها به کار گیرد.لذا هرگونه قانون و مقرراتی که در دولت و مجلس شورای اسلامی در مقطع کنونی تدوین می شود باید با توجه کامل به مسایل بازار سرمایه صورت پذیرد و نباید اقدامی انجام شود که بر سرنوشت بیش از ۴۰ میلیون سهامدار خرد تأثیر منفی بگذارد، ضمن آن که باید از هر گونه دخالت غیرکارشناسی در بازار سرمایه به خصوص در مقطع کنونی اجتناب شود.

➕امید به رفع چالش های بورسی

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در پیامی ضمن قدردانی از حامیان کشف قیمت مبتنی بر رقابت آزاد در بورس کالا تأکید کرد: بورس، نهاد اصلی ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد ایران و به تعبیری، دماسنج اقتصاد کشور است که تحولات آن متأثر از متغیرهای متعدد برون و درون بورسی است و کارکرد بهینه آن به اراده ملی و هم‌افزایی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های ذینفع و مرتبط، بستگی دارد و رخدادهای اخیر، امیدها به تقویت چنین فضایی را ارتقا داده است.

➕حمایت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از بورس تهران بر عرضه کامل فولاد در بورس کالا و غیر قانونی بودن هر نوع قیمت گذاری کالاها در بورس تاکید کردند؛ موضوع واحد نمایندگان، میزان عرضه کم محصولات فولادی در بورس است که وزارت صمت باید بر این موضوع نظارت کند.

➕راه اندازی صندوق طلا این بار به پشتوانه شمش طلا

از جمله خبرهای مهم هفته کذشته، راه اندازی صندوق سرمایه گذاری طلا با پشتوانه شمش طلا در بهمن ماه بود. این صندوق کالایی، با هدف تامین مالی پروژه های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی تاسیس می شود که پیش زمینه راه اندازی این صندوق، گواهی سپرده بر پایه شمش طلا است که قرار است به زودی در بورس کالای ایران راه اندازی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها