IMG_0778.JPG

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ و گوشت گفت: بورس کالا باعث حذف دلالان و واسطه ها از بازار مرغ می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به اینکه شفافیت و کشف قیمت واقعی کالاها یکی از ویژگی های اصلی بورس کالا به شمار می رود، این ویژگی باعث شده تا وزیر جهاد کشاورزی با هدف شفافیت در میزان عرضه و تقاضا و همچنین تامین به موقع و کافی محصولات، اقدام به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران کند.

این اقدام در بازار منجر به حذف دلالان و واسطه هایی خواهد شد که بازار را دچار نوسان می کنند و نیز می توان گفت بورس کالا زمینه داد و ستد مستقیم بین فروشندگان و خریداران را فراهم خواهد کرد.

حال برای روشن شدن اینکه بورس کالا چه تاثیری بر قیمت مرغ در بازار کنونی این محصول می گذارد گفت و گویی با رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ و گوشت شده که در ادامه خواهید خواند.

محمد یوسفی رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ و گوشت درباره عرضه مرغ در بورس کالا گفت: مرغ یا هر کالای دیگری که در بورس کالا عرضه می شود قیمت روشنی و شفافی خواهد داشت که ممکن است این روشنی قیمت در در بازار وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت کالای عرضه شده در بورس کالا شفاف و مشخص خواهد بود، گفت: چنین اقدامی باعث کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان در تعیین قیمت می شود همچنین افراد با مراجعه به سایت بورس کالا از قیمت روز کالای موردنظر باخبر خواهند شد و دیگر مجبور به خرید کالا با قیمت بالاتر نخواهند شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: ورود مرغ یا هرکالای دیگری به بورس کالا روند مثبتی است که به ثبات قیمت در بازار کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به عرضه مرغ منجمد در بازار گفت: گرچه دولت در عرضه مرغ منجمد در بازار با ضرر ۲ تا ۳ هزار تومانی در هر کیلو همراه است اما در راستای تنظیم بازار دست به چنین اقدامی زده است بنابراین افراد می بایست از خرید مرغ منجمد در بازار استقبال کنند تا مجبور به خرید این کالا با قیمت بالاتر نباشند.

محمد یوسفی در پاسخ به سوال مبنی بر دلایل نوسانی بودن قیمت مرغ در چند وقت اخیر گفت: دلیل اصلی این موضوع بالا رفتن قیمت مواد اولیه، قیمت دان و جوجه بوده که تاثیر به سزایی را بر قیمت مرغ در این مدت داشته است.

وی با اشاره به تاثیر گرمای اخیر بر تولید مرغ گفت: گرما باعث شد تا علاوه بر تاخیر در ورود تولیدات مرغ به بازار تا حدودی از رشد به موقع مرغ ها هم جلوگیری شود.

همچنین در ادامه به افزایش قیمت ذرت و جوجه اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث افزایش ۵۰درصدی قیمت این کالا نسبت به اوایل سال جاری و سال گذشته شد. بنابراین محصولات کمتری وارد بازار شد که منجر به کاهش قیمت مرغ بعد از ایام ماه رمضان نشد.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ و گوشت درباره روند کنونی صادرات مرغ به عراق گفت: با توجه به اینکه صادرات یک معقوله رقابتی است باعث شده تا شرایط صادرات چندان رضایت بخش نباشد زیرا در رقابت فعلی کشوری موفق خواهد بود که شرایط بهتری را در این زمینه داشته باشد.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ و گوشت با اشاره به رقابتی بودن بازار مرغ در بخش صادرات گفت: تا ۴ یا ۵ ماه گذشته مرغداران قادر به رقابت با کشورهایی همانند برزیل و ترکیه بودند اما طی چند وقت گذشته به دلیل اینکه ترکیه از نظر قیمت و کیفیت از ایران پیشی گرفت باعث شد تا صادرات این کشور به عراق در اولویت قرار گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: دولت در راستای رونق صادرات مرغ به دیگر کشورها درصدد بود تا به ازای هرکیلو ۱۰۰۰ تومان را یارانه صادرات قرار دهد که حال حاضر این امر محقق نشده است.

وی در پایان اظهار داشت: صادرات سازکار خاص خود را دارد.کشورهایی که صادر کننده هستند از محل سودی که در داخل کشورشان میبرند زیان بخش صادرات خود را جبران می کنند. غیر از مسایل دیگر مانند قیمت تمام شده و بهره های بانکی که بسیار پایین تر از کشور ما است. حتی در بعضی از کشورها بهره بانکی در نظر گرفته شده صفر است.

منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها