آژانس بین‌المللی انرژی

​​​​​​​آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که عرضه جهانی بازار نفت در سال ۲۰۲۱ پس از کاهش ۶.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰، به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارشی که به دست خبرگزاری تاس رسید، اعلام کرد که عرضه جهانی بازار نفت در سال ۲۰۲۱ پس از کاهش ۶.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰، به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

در عین حال این آژانس افزایش بیشتر عرضه جهانی را همزمان با بهبود تقاضای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ممکن می داند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک پلاس به تدریج محدودیت های کاهش تولید نفت خام را در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز خواهند رساند و تا پایان مدت این توافق یعنی آوریل ۲۰۲۲ ادامه خواهند داد.

در این گزارش آمده است: برای اوپک پلاس ما برداشتن تدریجی محدودیت های کاهش تولید در طول سه ماهه دوم ۲۰۲۱ را پیش بینی کرده ایم که به ۵.۸ میلیون بشکه در روز نسبت به اکتبر ۲۰۱۸ خواهد رسید و تا سه ماهه اول ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی همچنین تاکید کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس در صورت عدم رشد تولید نفت شیل در ایالات متحده، قادر به پس گرفتن سهم خود از بازار که در سال ۲۰۱۶ از دست دادند، خواهند بود.

این در حالی است که شرکت های آمریکایی اکنون بیش از سرمایه گذاری های جدید برای رشد تولید خود، نگران بازپرداخت بدهی های خود هستند.

این آژانس خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت خام همچنین می تواند انگیزه ای برای رشد تولید در صنعت نفت شیل آمریکا باشد که سال گذشته بیشترین افت تولید را داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها