نفت

بر اساس گزارشی که سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت درباره تحولات اخیر در بازارهای جهانی منتشر کرده است، انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای این محصول استراتژیک در سه ماهه سوم افزایش یافته و به حدود ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش کالاخبر ، به نقل از عرب نیوز، بر اساس گزارشی که سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت درباره تحولات اخیر در بازارهای جهانی منتشر کرده است، انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای این محصول استراتژیک در سه ماهه سوم افزایش یافته و به حدود ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

این رقم با پیش بینی صورت گرفته درباره رسیدن تقاضای کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی برای نفت به حدود ۴۷ میلیون بشکه در روز و رسیدن تقاضا بقیه کشورهای جهان به حدود ۵۳.۶ میلیون بشکه در روز مطابقت دارد.

این در حالی است که برآوردهای اولیه نشان می دهد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه دوم به حدود ۹۸.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته که یک درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این گزارش همچنین نشان داد که تقاضای کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی در سه ماهه دوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۵.۵ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که تقاضای دیگر کشورهای جهان با ۱.۲ درصد کاهش به حدود ۵۲.۸ میلیون بشکه در روز رسید.

میانگین ماهانه قیمت نفت خام اوپک در ژوئیه ۲۰۲۲ به ۱۰۸.۳۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت که حدود ۸ درصد کمتر از ماه قبل است.

بر اساس این گزارش، اوپک پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۲ ارزش مشترک سالانه یک سبد نفت خام به ۱۰۵.۷۱ دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به سال قبل ۵۱.۳ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که ارزش سبد نفت خام اوپک در ژوئن ۲۰۲۲ به ۱۱۷.۷ دلار در هر بشکه رسید که ۳.۳ درصد نسبت به می ۲۰۲۲ افزایش نشان می‌دهد.

این در درجه اول به دلیل پایه‌های قوی در بازار نفت، تقاضای بالای پالایشگاه‌ها، حاشیه سود بالا و همچنین اختلالات عرضه در چندین حوزه تولید کلیدی مانند لیبی و اکوادور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها