• ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 47688
نفت

عربستان سال گذشته میلادی در یک رقابت تنگاتنک با روسیه برای فروش نفت خام، موفق شد عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به چین را به خود اختصاص دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی سال گذشته در یک رقابت تنگاتنک با روسیه برای فروش نفت خام، موفق شد عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به چین را به خود اختصاص دهد.

بر اساس اطلاعات اداره کل گمرک چین، عربستان سعودی از روسیه عبور کرد و به طور متوسط 1.69 میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد.

این در حالی است که صادرات نفت روسیه در سال گذشته رشد بیشتری نسبت به صادرات عربستان داشت و این رقم 7.6 درصد در مقایسه با سال 2019 بود.

طبق تخمین رویترز از اطلاعات گمرک چین که بر حسب تن منتشر شد، میانگین کل فروش نفت روسیه به چین 1.67 میلیون بشکه در روز بود که تقریباً حدود 20 هزار بشکه کمتر از صادرات نفت عربستان به این کشور بود.

این بدان معنی است که عربستان سعودی برای دومین سال متوالی بزرگترین تأمین کننده نفت چین بوده است.

بنا بر این گزارش، عربستان سعودی در سال 2019 فروش نفت خام خود را به بزرگترین وارد کننده نفت جهان یعنی چین افزایش داد و صادرات خود را به میزان 47 درصد بالا برد و برای اولین بار در چهار سال از روسیه جلو زد و به عنوان تامین کننده برتر نفت چین مطرح شد.

در سال 2020، عراق سومین تأمین کننده بزرگ نفت خام به چین بود در حالی که برزیل در جایگاه چهارم قرار گرفت و روی خرید بیش از حد پالایشگاه های چینی در بهار و تابستان همین سال که قیمت نفت به پایین ترین سطح خود رسید، سرمایه گذاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها