gold-593057.jpg

بهای طلای جهانی امروز سه شنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شد که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی همچنان منتظر برگزاری نشست های مهم بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از ۱۳۱۹ دلار رسیده است.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است فردا چهارشنبه برگزار شود، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه سپتامبر افزایش یابد و به نظر می رسد در نشست روز چهارشنبه نرخ بهره آمریکا تغییری نخواهد کرد.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی منتظر انتشار متن بیانیه فدرال رزرو و لحن آن هستند. تحلیلگران موسسه ای ان زد استرالیا تاکید کردند: فدرال رزرو آمریکا نگران تاثیرات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است و این مساله می تواند بر وضعیت مالی و اقتصادی آمریکا تاثیر منفی داشته باشد. از سوی دیگر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر کند.

به همین دلیل فعالان بازارهای بین المللی منتظر انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا هستند. انتظاراتی نیز وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن در نشست آتی خود سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اتخاذ خواهد کرد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷.۱۸ واحد رسیده است. شاخص سهام بورس وال استریت نیز که در روزهای گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده بود، با اندکی کاهش همراه شده است.

شاخص صنعتی داوجونز با ۰.۴۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۸۴۹۳ واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۴۴.۸۶ دلار رسیده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز بدون تغییر بوده و به ۴۳.۱۹ دلار رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند نقش مهمی در تعیین قیمت طلا داشته باشد. نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند تاثیر مهمی بر تصمیم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا داشته باشد.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها