Gold.jpg

پس از رشد قیمت طلا در جلسه گذشته که ناشی از تضعیف دلار و نزول بازارهای سهام آسیایی بود، در معاملات امروز قیمت هر اونس طلا تغییر چندانی نکرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این دارایی امن در سال جاری نزدیک به ۱۵ درصد افت داشته، اما از زمان انتشار صورتجلسه نشست ماه آوریل فدرال‌رزرو که شانس افزایش نرخ بهره را در آینده نزدیک بالا برده، این فلز گرانبها تحت فشار قرار گرفته است.

شمش در ماه می، با افت ۶ درصدی بیشترین سقوط خود را در ۶ ماه اخیر تجربه کرد.
هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و ۲۱۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. روز گذشته شمش با رشد ۰.۸ درصدی بیشترین صعود خود را از ۱۳ می به ثبت رسانده بود.

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: «با توجه به آمار قوی اقتصاد کلان آمریکا و بالارفتن شانس افزایش نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سطوح ۱۱۸۰ و ۱۱۹۰ دلاری را مشاهده کنیم.»
هزینه‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه آوریل بیشترین رشد خود را شش ماه اخیر تجربه کرد، این در حالی است که خانوارها اتومبیل بیشتری خریدند که نشان می‌دهد شتاب‌گیری رشد اقتصاد موجب خواهد شد تا فدرال‌رزرو نرخ بهره را به زودی افزایش دهد.»

افزایش نرخ بهره آمریکا هزینه‌های فرصت نگهداری طلا را بالا می‌برد در حالی که موجب تقویت دلار و گرانتر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.

قرار است آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر شود و یک آمار قوی می‌تواند انتظارات افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را به بیشترین حد ممکن برساند.

دومنیک اشنایدر، تحلیلگر گروه مدیریت سرمایه UBS اعلام کرد: «ما انتظار داریم قیمت‌ها بیشتر از این اصلاح شود این در حالی است که آمار مطلوب شانس افزایش نرخ بهره را در ماه جولای افزایش خواهد داد.»

در میان فلزات گرانبهای دیگر، قیمت هر اونس نقره با رشدی ۰.۱ درصدی به ۱۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین و پالادیوم نیز با اندکی تغییر به ترتیب، ۹۷۶ دلار و ۲۰ سنت و ۵۴۷ دلار و ۳۸ سنت معامله شدند.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها