• ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
  • کد خبر: 48218
یوروفر

کمیسیون اروپا توسط ۱۲ کشور عضو اصلی با بیشترین ظرفیت تولید فولاد، تحت فشار قرار گرفته است تا اقدامات حفاظتی موجود بر روی فولاد را که قرار است در ماه ژوئن منقضی شود، بازنگری کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرگوس، کشورهای عضو در نامه خود به Valdis Dombrovskis؛ رئیس کمیسیون تجارت، پیشنهاد کردند، از آنجا که بیماری همه گیر Covid-۱۹ و رکود اقتصادی بی سابقه در اروپا ناشی از آن ادامه دارد، بنابراین تأثیر شدید آن بر فعالیت صنعت فولاد نیز ادامه خواهد داشت.

️در این نامه که توسط آرگوس و از چندین منبع اخذ شده است، آمده است: استفاده از ظرفیت های تولید همچنان کاهشی است و چندین سایت تولیدی در اروپا بسته شده است. در همان زمان، موجودی کشورهای صادر کننده در حال انباشته شدن و افزایش است.

اما برخی منابع اظهار داشتند که حمایت کافی برای یک بررسی و بازنگری از همه کشورهای عضو وجود ندارد و ممکن است این طرح در صورت انتظار منقضی شود.

️برخی مقامات کمیسیون اروپا گفته اند که اقدامات حفاظتی با سازوکارهای دیگری مانند اقدامات مجزا و انفرادی جایگزین می شوند.

️اتحادیه فولاد اروپا یوروفر که در حال فشار به اتحادیه اروپا برای انجام بازنگری است گفت: تعرفه های آنتی دامپینگ و اقدامات حفاظتی ابزارهای مختلفی هستند. این اقدامات حفاظتی با تهدید کلی مقابله می کند در حالیکه اقدامات آنتی دامپینگ و ضد یارانه ای آشفتگی های خاص و جداگانه کشورها و محصولات آنها را مهار می کند.

این انجمن به آرگوس گفت: رکود ناشی از پاندمی کرونا، اصلاح و تمدید اقدامات حفاظتی اتحادیه فولاد اروپا یوروفر را حتی بیش از پیش ضروری کرده است. این انجمن اظهار داشت تمدید این اقدامات، با قوانین سازمان تجارت جهانی در تناقض نبوده و مطابقت دارد، زیرا سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد تولیدشان را در طول پاندمی کاهش نداده اند در حالی که تولیدکنندگان اروپایی این کار را انجام داده اند.

️بر اساس اسنادی که به عنوان بخشی از بازنگری تحولات ارائه شده، فولادسازان انگلیسی همچنین خواستار تمدید اقدامات حفاظتی واردات فولاد به این کشور از ژوئن سال جاری برای سه تا چهار سال هستند.

️انجمن فولاد انگلستان UK Steel و اعضای آن اعلام کردند: در صورت تمدید نکردن اقدامات حفاظتی، خطر بزرگی وجود دارد که صنعت فولاد انگلیس را پس از ژوئن ۲۰۲۱ با حجم بالایی از واردات فولاد مواجه خواهد کرد.

️بریتیش استیل British Steel که متعلق به تولیدکننده چینی Jingye است نیز خواستار تمدید سه سال اقدامات حفاظتی شده است.

نورد گرم (HRC)، پیشتاز محصولات تخت فولادی، در حال حاضر در بازار اتحادیه اروپا با تعرفه های دامپینگی محافظت می شود. چین، روسیه، اوکراین، ایران و برزیل تعرفه های قطعی موجود را دارا می باشند.

️ترکیه نیز از قبل مشمول تعرفه های موقت آنتی دامپینگ و همچنین پرونده ضد یارانه ای بوده است.

️تولیدکنندگان داخل اروپا در ماه های اخیر برای جبران تقاضای ظاهری قوی تلاش کرده اند که منجر به افزایش قیمت ها و حاشیه سود بالای تاریخی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها