فولاد

آمارهای واردات شمش فولادی (بیلت و بلوم و اسلب) در دوره ۱۰ ماهه امسال گویای رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امسال در ۱۰ ماهه پنج هزار تن شمش فولادی وارد کشور شد، در حالی که پارسال در مدت زمان یاد شده سه هزار تن واردات ثبت شد.

پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از ۹۵ تا ۹۸ درصد نیاز فولاد کشور در داخل تامین می شود و سهم اندک اختصاص به فولادهای مخصوص دارد که این امر هم تا پایان امسال برطرف می شود.

رشد واردات ۱۰۰ درصدی شمش بیلت و بلوم

واردات شمش فولادی (بلیت و بلوم) در ۱۰ ماهه امسال رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد و به رقم چهار هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال گذشته به میزان دو هزار تن واردات این بخش انجام شد.

واردات یک‌هزار تن اسلب

واردات شمش (اسلب) در دوره مورد بررسی به رقم یک‌هزار تن رسید، با توجه به اینکه در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نیز به همین میزان واردات انجام شده بود، بنابراین تغییری تحقق پیدا نکرد.

ثبات میزان واردات در این بخش گویای تقاضای حداقلی در این زمینه است.

افزایش ۱۰۲ درصدی واردات محصولات فولادی

واردات محصولات فولادی در این مدت نیز نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۸ افزایش ۱۰۲ درصدی را نشان می دهد، به‌گونه ای که امسال در دوره یاد شده ۸۰۰ هزار واردات انجام گرفت، درحالی که سال گذشته به میزان ۳۹۶ هزار تن ثبت شده بود.

محصولات فولادی وارداتی در قالب مقاطع تخت و طویل انجام می شود.

رشد ۱۰۹ درصدی واردات مقاطع تخت

واردات مقاطع تخت فولادی در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰۹ درصدی دارد و به رقم ۷۲۶ هزار تن رسید، در حالی که در مدت مزبور در سال ۹۸ به میزان ۳۴۷ هزار تن واردات ثبت شده بود.

افزایش واردات مقاطع طویل فولادی

آمار ۱۰ ماهه امسال گویای آن است که ۷۴ هزار تن میزان واردات مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر) بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که ۴۹ هزار تن بود، افزایش ۵۱ درصدی یافت.

ایران امروز دهمین فولادساز جهان محسوب می شود، دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ زمینه ارتقای ایران به جمع هفت کشور فولادی جهان را فراهم خواهد ساخت.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها