پتروشیمی

مدیرعامل شرکت سابک گفت: فروش و درآمدهای شرکت سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی در پی بهبود شرایط اقتصادی ناشی از خبرها درباره تولید واکسن کرونا افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، افزایش فروش سابک در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی سبب سوددهی این شرکت در سال گذشته میلادی شد، در حالی که تحلیلگران در برآوردهایشان از زیان کامل این شرکت خبر داده بودند.

سابک، بخش پتروشیمی شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان، اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۰ میلیون ریال (۱۰.۷ میلیون دلار) رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵.۲ میلیارد ریال بود.

براساس بعضی از برآوردها، تحلیلگران زیان بیش از ۳۰۰ میلیون ریالی را پیش‌بینی کرده بودند.

سود خالص سابک در سه ماه چهارم به ۲.۲۲ میلیارد ریال (۵۹۲ میلیون دلار) رسید، در حالی که این شرکت در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی با زیان ۸۹۰ میلیون ریالی روبه‌رو شده بود.

کل درآمدهای سال جاری میلادی شرکت سابک با ۱۴ درصد کاهش به ۱۱۶.۹۶ میلیون ریال رسید، اما درآمد این شرکت پتروشیمی عربستان در سه ماه چهارم با ۱۲ درصد افزایش به ۳۲.۸۵ میلیون ریال رسید.

یوسف عبدالله البنیان، مدیرعامل سابک گفت: در سه ماه چهارم با بهبود اقتصادی پایدار روبه‌رو بودیم و این شرایط سبب بهبود روند تقاضا برای محصولات سابک شد.

سابک اعلام کرد که قیمت محصولات این شرکت در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی با افزایش همراه بود و این افزایش در پی بهبود تقاضا و محدودیت تعادل بین عرضه و تقاضا برای بعضی از محصولات اصلی شرکت به دنبال نوسان در تولید و افزایش قیمت نفت رخ داده است.

این شرکت عنوان کرد که این عوامل سبب افزایش حاشیه شود سابک در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها