• ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
  • کد خبر: 48389
طلا

در حالی که دموکرات ها در کنگره اولین قدم ها به سمت پیشبرد بسته پیشنهادی محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن را بدون جلب حمایت جمهوری خواهان برداشته اند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، دموکرات ها توانستند با اکثریتی شکننده یعنی ۵۰ رای موافق در مقابل ۴۹ رای مخالف، آغاز بررسی بسته محرک مالی مد نظر دولت بایدن را به تصویب برسانند. جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۷ یعنی زمانی که اکثریت را در اختیار داشتند به همین نحو و بدون جلب حمایت دموکرات ها توانسته بودند لایحه اصلاحات مالیاتی را تصویب کنند.

همچنین در مجلس نمایندگان، دموکرات ها با اکثریتی شکننده توانستند این مصوبه را به تصویب برسانند. انتظار می رود بحث بر سر این لایحه تا پایان هفته به طول بیانجامد. تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری و تزریق این حجم از نقدینگی به اقتصاد آمریکا می تواند سبب کاهش ارزش دلار و افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۸۳۹ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۵۳ درصد رشد به ۱۸۴۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در همین حال، امروز قیمت نقره با ۱.۶۸ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت فلز نقره روز سه شنبه بیش از ۸ درصد کاهش داشت و از بالاترین رقم های حدود ۸ سال اخیر که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود عقب نشینی کرد. افت شدید قیمت سبب شد تا برخی مجددا به خرید نقره روی بیاورند و این سبب افزایش مجدد قیمت ها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها