• ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
  • کد خبر: 48578
کنسانتره سنگ آهن

بررسی ها نشان می دهد آمار کمتر از حد انتظار تولید سنگ آهن و گندله شرکت واله در سه ماهه پایانی سال گذشته به دلیل نزدیکی رکود فصلی می تواند تا حدودی از قیمت سنگ آهن حمایت کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، تقاضای بالای سنگ آهن در سطح جهان در ژانویه و افزایش واردات آن و از طرفی تولید بالای فولاد خام و چدن در چین اعتماد تجار به آینده بازار را بیشتر کرده است.

تولید سنگ آهن شرکت واله در سال ۲۰۲۰ حدود ۰.۵ درصد افت سالانه داشته و ۳۰۰.۴ میلیون تن ثبت شده است. از طرفی این شرکت هدف تولید ۳۱۵ تا ۳۳۵ میلیون تنی سنگ آهن برای سال ۲۰۲۱ را حفظ کرده است. تولید گندله آن نیز سال گذشته افت ۲۹ درصدی داشت و ۲۹.۷ میلیون تن شد در حالی که هدف اولیه تولید ۳۰ تا ۳۵ میلیون تنی برای سال ۲۰۲۰ بود. اگر واله امسال هم به اهداف تولیدی خود نرسد قیمت سنگ آهن رونق خوبی خواهد داشت.

قابل ذکر است بانک کردیت سوئیس هفته گذشته پیش بینی قیمت سنگ آهن برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ را ۴۰ تا ۵۰ درصد بالا برد و برآورد کرده تا ۲۰۲۲ قیمت بالای ۱۰۰ دلار می ماند. برای سال جاری ۱۵۰ دلار و سال ۲۰۲۲ قیمت ۱۲۰ دلار هر تن خشک سی اف آر چین را برآورد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها