سنگ آهن

تمرکز چین بر توسعه زیرساخت ها در سال گذشته میلادی موجب رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت سنگ آهن شد که در ماه دسامبر نیز رکورد بالایی را ثبت کرد. انتظار می رود به دلیل نگرانی های ناشی از عرضه و همینطور تقاضای زیاد چین، در کوتاه مدت بازار جهانی سنگ آهن در رونق بماند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، حال به تدریج نه تنها در داخل چین بلکه در سایر نقاط دنیا، فعالیت بازارها به سمت دوران پیش از کرونادر حال حرکت است و در این بین شرکت معدنی فورتسکیو بر این باور است که برای مدتی بازار سنگ آهن در رونق می ماند. در چین مانند هر سال در این وقت از سال فعالیت بازارها راکد نشد چون کارگران زیادی برای تعطیلات سال نو چین به خانه های خود نرفتند و مجبور شدند به خاطر محدودیت های سفر ناشی از کرونا در شهر محل کار خود بمانند. مسائل مربوط به بخش عرضه نظیر اختلالات ناشی از کرونا در معادن شرکت واله برزیل و محدویدت های ناشی از شرایط جوی در شمال استرالیا نیز برای مدتی قیمت سنگ آهن را تحت تاثیر قرار می دهد.

فورتسکیو از بزرگترین بندر صادرات سنگ آهن دنیا یعنی هدلند استرالیا صادرات دارد که در این فصل دو مرتبه به دلیل وقوع سیل دچار اختلالاتی شد. این شرکت که چهارمین شرکت معدنی بزرگ تولید کننده سنگ آهن  دنیاست با افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری هزینه های یکی از پروژه های جدید خود روبروست و زمان شروع تولید آن را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته در حالی که برآورد قبلی ۶ ماه زودتر بود. فورتسکیو انتظار دارد امسال ۱۷۸ تا ۱۸۲ میلیون تن سنگ آهن صادر کند در حالی که برآورد قبلی ۱۷۵ تا ۱۸۰ میلیون تن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها