Sena-333.jpg

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که عده‌ای با شیطنت برای بازار شکر جوسازی و خبرسازی می‌کنند، گفت: مکانیزم عرضه و تقاضای کالاهای اساسی می‌تواند از طریق بورس کالا مدیریت شود و ابزارهایی که در بورس کالا تعریف شده و رویکردهایی که در این بخش آمده نشان دهنده ظرفیت هایی است که می‌تواند به دولت و اصناف کمک کند و آن را بهبود بخشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه تغییر در تقسیم سود و پاداش هیات مدیره شرکت‌ها به اصلاح قانون نیاز دارد، گفت: لایحه دولت در مورد اصلاح دوباره قانون تجارت و یا در قالب ارایه طرح از سوی نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

وی گفت: در نحوه تخصیص سود برای شرکت‌های سهامی عام باید دانست که بخش خصوصی مسیر قانونی خود را می پیماید، اما رویکرد عمده نهادهای عمومی در این بخش که به شکلی با منافع عمومی در ارتباط است، گاهی اوقات سود و پاداش ها با عملکردهای عملیاتی شرکت ها ارتباطی ندارد که این موضوع یکی از چالش‌های امروز اقتصاد ایران است.

این نماینده مجلس در مورد اصلاح دوباره قانون تجارت و قانون بازار سرمایه گفت: چیزی تاکنون در این باره تحت عنوان لایحه یا طرح به مجلس ارایه نشده و تنها پیشنهادهایی برای طرح موضوع در این زمینه عنوان شده است. این در حالی است که مجلس آماده دریافت پیشنهاد برای برنامه ششم در این زمینه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عرضه کالاهای اساسی کشاورزی و برخی نگرانی ها در بازار این کالاها از جمله شکر یا مرغ منجمد و گندم گفت: برخی به بهانه انحصار در بازار کالا و خبرسازی های اغوا کننده، شیطنت هایی می کنند تا مانع از شفافیت معاملات از طریق بورس کالا شوند.

وی افزود: مکانیزم عرضه و تقاضای کالاهای اساسی می‌تواند از طریق بورس کالا مدیریت شود و ابزارهایی که در بورس کالا تعریف شده و رویکردهایی که در این بخش آمده نشان دهنده ظرفیت هایی است که می‌تواند به دولت و اصناف کمک کند و آن را بهبود بخشد.

رییس کمیسیون اقتصادب مجلس عنوان کرد: کسانی که دنبال عدم شفافیت هستند، اصرار می‌کنند که کالاها در بورس کالا عرضه نشوند و به بهانه‌هایی همچون انحصار در بازار شکر بورس کالا، شیطنت می‌کنند که باید به شکلی مدیریت شود. باید دانست در دنیای امروز که بازارهای مالی مقدمه پیشرفت بازارهای فیزیکی و سنتی شده‌اند، بورس کالا نیز طبق قاعده می‌تواند جایگاه مناسبی برای توسعه بازارهای کالایی کشور داشته باشد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها