• ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
  • کد خبر: 50281
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار هفتگی ذخایر آمریکا هستند، برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه ۵۶ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل ۴۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۱.۰۶ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۱.۶ درصد کاهش بسته شده بود.

قیمتها هفته گذشته در پی تصویب عدم افزایش تولید در آوریل از سوی وزیران گروه اوپک پلاس صعود کرده و روز دوشنبه جهش پیدا کرده بودند. قیمت نفت برنت روز دوشنبه پس از حملاتی که به قلب تاسیسات نفتی عربستان سعودی انجام گرفت، به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد اما با فروکش کردن نگرانیهای بازار نسبت به احتمال مختل شدن صادرات این کشور، تا پایان روز عقب نشینی کرد.

ویرندرا چوهان، تحلیلگر شرکت انرژی اسپکتس در سنگاپور گفت: درک این که حملات مذکور هیچ تاثیری روی عرضه نفت سعودی نداشته است، باعث عقب نشینی قیمت ها شد. عوامل دیگری مانند برداشت چین و هند از ذخایر نفت با توجه به قیمت های بالای فعلی و انتظارات برای بازگشت نفت ایران به بازار هم مانع رشد قیمت ها شد.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه گزارش کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم مارس، ۱۲.۸ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد این ذخایر به میزان حدود ۸۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر می شوند.

در این بین، انتظار می رود قیمت های بالاتر باعث احیای میزان زیادی از تولید نفت آمریکا شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش ماهانه اش اعلام کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز می رسد در حالی که در گزارش ماهانه قبلی خود میزان کاهش تولید امسال را ۲۹۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک EFG اظهار کردند: گروه اوپک پلاس ممکن است قربانی موفقیت خود شود زیرا قیمت های بالاتر که ناشی از محدودیت عرضه آنهاست، می تواند عرضه بیشتر آمریکا را تشویق کند. قیمت فعلی وست تگزاس اینترمدیت بسیار بالاتر از سطحی است که تولید نفت آمریکا را سودآور می کند. طبق نظرسنجی های بانک های فدرال رزرو دالاس و کانزاس سیتی، تولید نفت آمریکا در حدود ۵۶ دلار در هر بشکه سودآور است. هر چه قیمت نفت بالاتر از این سطح بماند، تولیدکنندگان آمریکایی و سایر تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس برای افزایش تولید تشویق می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها