بورس کالا

در هفته گذشته شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا، درج نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی و اطلاعیه عرضه سنگین وکیوم باتوم در قالب قرارداد کشف پریمیوم طی دوشنبه آینده اختصاص داشت.

آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز

به گزارش «کالاخبر»؛ آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا یکشنبه ۱۷ اسفند ماه برگزار شد.

‌حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در این مراسم گفت: در سال جاری در یک رکودشکنی و رقمی بی سابقه، ۳۲ میلیون تن کالا در معاملات بورس ثبت شده تا مشخص شود زیرساخت های بورس کالا پاسخگوی نیاز صنایع و تولید کشور بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه اقتصاد کشور بدون نگاه علمی و تخصصی و با ادبیات سیاسی پیش نمی‌رود گفت: ورود سنگ آهن به بورس کالا اتفاقی بزرگ و مثبت است که اجرای این اقدام نشان می دهد از فضای قبلی همچون نگاه دستوری به قیمت ها، وارد یک فضایی جدید شده ایم. همچنین توسعه معاملات آتی سایر محصولات از جمله طلا در کنار نقره نیز باید در بورس کالا با جدیت پیگیری شود.

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شتاب بورس کالای ایران در مسیر توسعه بازارها، طراحی ابزارها جدید و نوآوری ها قابل تقدیر است و سازمان بورس از هرگونه حمایتی در این مسیر دریغ نخواهد کرد.

‌سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعامل مطلوبی میان بورس کالا و وزارت صمت شکل گرفته و معتقدیم سال ۱۴۰۰ فرصت ویژه ای است تا وزارت صمت با تمرکز بر بورس کالا، حوزه معدن و مزایده های بزرگ این بخش را به بورس بیاورد.

درج نماد برنج طارم

هفته گذشته نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران درج شد تا به زودی با گشایش نخستین انبار، معاملات این نماد آغاز شود.

راه اندازی قرارداد آتی نقره با سررسید اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از روز یکشنبه هفته آینده ۲۴ اسفند ماه جاری خبر داد.

عرضه وکیوم باتوم در قالب قرارداد کشف پریمیوم 

دوشنبه هفته آینده ۲۵ اسفند ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت اصفهان در قالب ۷۰ قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالای ایران عرضه می شود.

زمان بندی عرضه ها در روزهای پایانی ۱۳۹۹ و نوروز ۱۴۰۰

سرپرست مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از روزهای عرضه در ایام پایانی سال ۱۳۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. براساس این اطلاعیه، آخرین روز عرضه کلیه محصولات صنعتی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی در سال ۱۳۹۹ تا روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه خواهد بود و عرضه های ۱۴۰۰ از هشتم تا یازدهم فروردین آغاز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها