• ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
  • کد خبر: 51938
کنسانتره سنگ آهن

بررسی آمار عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور حاکی از تولید ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن کنسانتره آهن در ۱۲ ماهه سال ۹۹ است که در مقایسه با سال ۹۸ رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، در سالی که گذشت تولید کنسانتره سنگ آهن در سنگ آهن جلال آباد (فکور صنعت) با افت ۲۲ درصدی به ۳۹۷ هزار و ۸۰۸ تن رسید.

گهر زمین در تولید این محصول افت یک۲ درصدی ثبت کرد و توانست چهار میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن محصول تولید کند.

همچنین، اپال پارسیان سنگان با افت ۲۲ درصدی در مقایسه با ۱۲ ماهه پارسال به رقم تولید ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ تن رسید.

بیشترین رشد تولید ۱۲ ماهه پارسال به صبانور تعلق گرفت و این شرکت موفق شد با ثبت رشد ۲۶ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۸ به تولید یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۲ تنی دست یابد.

بیشترین تولید کنسانتره آهن بین شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور در سالی که گذشت به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تعلق گرفت، به طوری که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۲ درصدی ثبت کرد و با تولید ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۳۵ تنی رکورد دار شد.
پس از این شرکت نیز، سنگ آهن چادرملو با ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۵ تن و رشد ۱۹ درصدی، مقام دوم تولید کنسانتره آهن در ۱۲ ماهه پارسال را در کشور به خود اختصاص داد.

برپایه این گزارش، تولید کنسانتره آهن در شرکت های سنگ آهن مرکزی با چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۹۳ تنی، میدکو با ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۱۹ تنی و شرکت توسعه فراگیر (سناباد) با ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۶۱ تنی به ترتیب افت ۱۰ درصدی، رشد ۱۹ درصدی و رشد ۲ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ داشت.

مطابق آمارها، سه میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن کنسانتره آهن در اسفندماه سال گذشته در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با بهمن ۹۸ افت پنج درصدی داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها