اتحادیه اروپا

یک مقام ارشد تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نگران اتمام زمان لغو تعرفه های اعمال شده توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی دونالد ترامپ بر روی فولاد و آلومینیوم است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، با استناد به مستندات امنیت ملی آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۱۸ تعرفه های ۲۵ درصدی را بر روی فولاد اتحادیه اروپا و ۱۰ درصدی را بر روی آلومینیوم این منطقه وضع کرد، اقدامی که به فولادسازانی از قبیل Thyssenkrupp و Voestalpine خسارت وارد کرد.

اتحادیه اروپا مقابله به مثل کرد و با قرار دادن تعرفه ۲.۸ میلیارد یورویی معادل ۳.۴ میلیارد دلاری بر روی محصولات آمریکایی ازجمله موتورسیکلت، آب پرتقال و غیره به آن پاسخ داد.

کمیسیون اروپا که ناظر بر سیاست تجاری اتحادیه اروپاست گفته است که تعرفه های آمریکا ۶.۴ میلیارد یورو از صادرات فلزات اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد. در سال ۲۰۱۸ گفته شد که باقیمانده ۳.۶ میلیارد یورو پس از سه سال یا بر اساس مصلحت سازمان تجارت جهانی  WTO دوباره متعادل سازی خواهد شد.

این سه سال در ژوئن سال جاری به پایان می رسد و چالش آن در WTO همچنان ادامه دارد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در پی یک اختلاف تجاری دیگر تعرفه ها را از ماه مارس به دلیل یارانه ارائه شده به هواپیماسازان بوئینگ و ایرباس به مدت ۴ ماه به حالت تعلیق درآوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها