BN-GO673_0122pr_J_20150122174105.jpg

به دنبال کاهش انتظارات سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده، قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا طی روزهای اخیر موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کاهش یابد و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و در نهایت افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با ۰.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۳۴۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده بود.

پس از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا در روز جمعه ارزش دلار نیز در مسیر نزولی قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در سخنانی تاکید کرد: بانکهای مرکزی جهان باید سیاست های پولی جدیدی را برای مقابله با مشکلات اقتصادی و مالی و جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی اتخاذ کنند چرا که پایین نگه داشتن نرخ بهره و تزریق پول و نقدینگی به تنهایی برای حل و فصل مشکلات کافی نخواهد بود.

بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا و ژاپن طی ماه های اخیر نرخ بهره منفی را در دستور قرار داده اند و میلیاردها نقدینگی به سیستم پولی تزریق کرده اند. نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز موجب شده است تا بانک مرکزی این کشور برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی نرخ بهره را کاهش دهد.

صندوق سرمایه گذاری سوروس نیز اعلام کرده است که سهم طلا در سبد سرمایه گذاری خود در سه ماه دوم امسال را کاهش داده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده است. شاخص سهام آسیا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا اروپا و چین قرار خواهد داشت. متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز فردا چهارشنبه منتشر خواهد شد . متن این مذاکرات نشان خواهد داد که وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده چگونه خواهد بود.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها