gold1.jpg

موسسه ای ان زد بانک نیز پیش بینی کرد که تا زمانی که نگرانی ها نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اروپا وجود داشته باشد، قیمت طلا تقویت خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به دنبال افزایش نسبی ارزش پوند انگلیس در بازارهای بین المللی ارز، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، ارزش پوند که روز دوشنبه به پایین ترین سطح در ۳۰ سال اخیر رسیده بود، امروز با افزایش همراه شده و این عامل تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۳۱۹ دلار رسیده است که نسبت به روز دوشنبه با کاهش ۵ دلاری روبرو شده است. ارزش پوند در برابر دلار روز دوشنبه به پایین ترین سطح در ۳۰ سال گذشته رسید و هر پوند در برابر ۱.۳۱ دلار مبادله شد. ارزش پوند امروز با افزایش ۰.۸۷ درصدی روبرو شد و در برابر ۱.۳۳ دلار داد و ستد شده است.

موسسات رتبه بندی بین المللی از جمله مودیز، اس اند پی و فیج تیز رتبه اعتباری بریتانیا را کاهش داده اند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و این مساله موجب نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی بریتانیا و اروپا شده است.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

موسسه ای ان زد بانک نیز پیش بینی کرد که تا زمانی که نگرانی ها نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اروپا وجود داشته باشد، قیمت طلا تقویت خواهد شد.

جیمز مور تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس نیز تاکید کرد: خروج بریتانیا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست جولای را کاهش دهد و این مساله نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۴۷ دلار رسیده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۴۶ دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۳۲ درصد کاهش روبرو شده و به ۹۶.۱۵ واحد رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع :طلانیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها