مس

بر اساس آمار اولیه گروه بین المللی مطالعات مس (ICSG)، تراز جهانی مس تصفیه شده با کسری ۵۵۹ هزار تنی در سال ۲۰۲۰ مواجه شد که نسبت به کسری ۳۸۳ هزار تنی در سال ۲۰۱۹، افزایش داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از انجمن مس ایران، این افزایش کسری عرضه، ناشی از تقویت تقاضای مس کشور چین گزارش شده است. بدون در نظر گرفتن موجودی مس در انبارهای گمرک چین، کسری عرضه مس طی سال ۲۰۲۰، برابر با ۴۵۶ هزار تن بوده که کمتر از رقم ۵۶۱ هزار تنی سال ۲۰۱۹ می شود.

گروه بین المللی مطالعات مس، با وجود کاهش تقاضای ناشی از کروناویروس، مصرف مس تصفیه شده در جهان را با رشد ۲.۳ درصدی، برابر با ۲۴ میلیون و ۹۷۸ هزار تن در سال ۲۰۲۰ برآورد کرده است.

میزان تقاضای مس جهان به جز چین حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده که ناشی از افت تقاضای ۱۵ درصدی ژاپن، ۱۱ درصدی اتحادیه اروپا و ۱۰ درصدی آسیا به جز چین است. با این حال با افزایش ۳۸ درصدی واردات مس تصفیه شده به چین (معادل ۱.۲ میلیون تن)، مصرف مس در چین ۱۳ درصد افزایش یافته است که افت تقاضای سایر نقاط جهان را جبران کرده است.

ICSG گزارش کرده است که با توجه به تعلیق فعالیت واحدهای تولید نیمه ساخته مسی تحت تاثیر شیوع کروناویروس طی اوایل سال ۲۰۲۰ در چین و کاهش تقاضای کشورهای جهان به جز چین، تقاضای واقعی صنعت چین در سال گذشته کاهش یافت و رشد کمتری را نسبت به مصرف ظاهری نشان داد.

بر اساس این گزارش از ICSG، تولید جهانی مس تصفیه شده با رشد ۱.۴ درصدی به ۲۴ میلیون و ۴۱۹ هزار تن رسید که تولید از منابع معدنی رشد ۲.۸ درصدی و تولید از قراضه، به میزان ۴.۵ درصد کاهش داشت.

ICSG اظهارداشت: عرضه قراضه به علت مشکلات ناشی از کروناویروس و پایین آمدن قیمت مس محدود بود و این امر بر تولید مس تصفیه شده در نیمه نخست سال تاثیر منفی گذاشت.

تولید مس معدنی در سال ۲۰۲۰ تغییر اندکی داشت و با کاهش ۱۱ هزار تنی به ۲۰ میلیون و ۵۱۷ هزار تن رسید. تولید کنسانتره در سال گذشته، ۰.۴ درصد افزایش و تولید کاتد استخراج حلالی و الکترووینینگ، به میزان ۲ درصد کاهش یافته است. همچنین، ظرفیت معادن مس در سال ۲۰۲۰ با ۲.۵ درصد افزایش به سالانه ۲۴ میلیون و ۷۶۲ هزار تن رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها