• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 53545
مس

میزان تولید و ظرفیت معادن و کارخانه های تصفیه مس جهان در نخستین ماه ۲۰۲۱ افزایش ۴ درصدی یافت. در همین حال قیمت جهانی مس نیز در چند قدمی ۱۰ هزار دلاری قرار گرفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، یک میلیون و ۶۸۲ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۴ درصدی تولید است.

از این میزان، ۹۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۶۲ هزار و ۸۰۰ تن «آسیا»، ۲۱۹ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، ۱۷۱ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۸۲ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲ میلیون و ۸۲ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴ درصدی است.

افزایش ۱.۷ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی در ماه ژانویه ۲۰۲۱، حدود ۲ میلیون و ۹۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲ میلیون و ۶۱ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۷ درصدی است.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تن بود. که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در چند قدمی ۱۰ هزار دلاری

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) به حدود ۹۹۴۶ دلار در تن رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها