• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
  • کد خبر: 53752
طلا

به دنبال انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که موجب افزایش امیدواری نسبت به پایین ماندن نرخ بهره شد و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تقویت کرد، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر در نوسان بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از ۱۱ فوریه یعنی ۱۸۴۲ دلار و ۹۱ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۳۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا سبب شده تا فعلا خیال سرمایه گذاران از عدم افزایش نرخ بهره راحت شود.»

وی افزود، با توجه به افزایشی بودن روند حرکت قیمت ها، فلز زرد احتمالا در مرحله بعدی قله ۱۸۵۰ دلاری را فتح خواهد کرد.

آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تعداد فرصت های شغلی جدید در آمریکا طی ماه آوریل آنگونه که انتظار می رفت رشد نداشته است. به گفته یک مقام فدرال رزرو، ۲۶۶ هزار فرصت شغلی جدیدی که شرکت های آمریکایی طی ماه گذشته ایجاد کرده اند فاصله زیادی با رقم های مورد انتظار تحلیلگران داشته است. فدرال رزرو متعهد شده تا زمانی که نرخ تورم و اشتغال به سطح معقولی نرسیده، نرخ بهره را در نزدیکی صفر نگه دارد.

نرخ پایین بهره سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود و با کاهش ارزش دلار، فلز زرد را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها