محمدصادق مفتح

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: یکی از ضرورت‌های اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیرنفتی و داشتن اقتصادی مولد است که می‌تواند صادرات غیرنفتی ۲۵۰ میلیارد دلاری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، «محمدصادق مفتح» در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات کشور که با حضور «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: از حجم ۲۵ هزار میلیارد دلاری تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم ایران باشد که با توجه به زمینه صادراتی باید ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشیم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

وی افزود: رسیدن به این هدف مستلزم برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه است و مسئولان وزارت صنعت پیگیری مشکلات تولید و رفع موانع آن را در دستور کار قرار داده اند.

مفتح تصریح کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها مانند بانک مرکزی انجام شده است تا به اهداف صادرات غیر نفتی خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات می‌تواند یکی از ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد، خاطرنشان کرد: صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف مانند نفت، ساختمان و نساجی دارد.

همچنین در این نشست «سادینا آبائی» عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و امارات تصریح کرد: هم افزایی مسئولان با این اتاق برای برگزاری پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۱ فرصتی طلایی برای ایران محسوب می شود که در مدت ۶ ماه می‌تواند ارز آوری بسیار زیادی برای کشور داشته باشد.

وی افزود: اکسپو ۲۰۲۱ دبی با شعار «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» بستری منحصربه‌فرد برای به‌اشتراک‌گذاری درس‌ها، راه‌حل‌ها و ایده‌ها برای ساخت فردایی بهتر را در اختیار جهانیان قرار داد.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگ یکی از اکسپوهایی است که در آن صنعت ایران و برندهای بزرگ می‌توانند به خوبی بدرخشند، تاکید کرد: امارات برگزاری این نمایشگاه را به دلیل شیوع کرونا یک سال به تعویق انداخت، اما سال ۲۰۲۱ این رویداد قطعی برگزار می‌شود و ما نیز باید حضوری پویا و تاثیرگذار داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام گمرک در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات ۱۱۲ میلیون تن به ارزش ۳۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار و سهم واردات ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از ۹ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها