بورس کالای ایران

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین عناوین آن ها به پذیرش کنسانتره و گندله سنگ آهن گل گهر، بورس کالا نسخه بازگشت سرمایه گذاری به بخش معدن و حمایت از شالیکاران با بورسی شدن برنج اختصاص داشت.

*پذیرش گندله و کنسانتره گل گهر

به گزارش «کالاخبر»؛ در ادامه پذیرش و عرضه محصولات معدنی در بورس کالای ایران که در هفته های قبل به سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره شرکت چادرملو رسیده بود، کنسانتره و گندله سنگ آهن شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و نیز گندله سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در بازار اصلی این بورس پذیرش شد تا شمار عرضه کنندگان و تنوع محصولات معدنی در بورس بیشتر شود.

*عرضه بورسی سنگ‌آهن به سود تولید

مهدی کرباسیان از فعالان شناخته شده صنعت کشور و معاون اسبق وزیر صمت، عرضه سنگ آهن در بورس کالا را موجب تقویت و سلامت زنجیره تولید فولاد در کشور می داند و می گوید: اگر در سالی که با محوریت تولید نامگذاری شده است، عرضه کالاهای مختلف از جمله زنجیره تولید فولاد در بورس کالا تقویت شده و در مقابل جلوی مداخلات غیرکارشناسی نهادهای مختلف در بورس نیز گرفته شود، بدون شک مسیر درستی برای برداشتن موانع تولید انتخاب کرده ایم.

*بازگشت سرمایه ها به بخش معدن

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران می گوید: قیمت غیرمنطقی و دستوری محصولات معدنی طی سال های اخیر علت اصلی فرار سرمایه از بخش معدن بوده است که با منطقی سازی قیمت ها با عرضه سنگ آهن و سایر محصولات در بورس کالا، می توان راه بازگشت سرمایه ها به حوزه معدن را مجدد باز کرد.

*حمایت واقعی از تولید و کشاورز

حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وقتی با عدم کارایی در طرح های بخش کشاورزی، تنظیم نادرست بازار و همچنین عدم حمایت درست از کشاورز و تولید مواجه هستیم، دولت باید از ظرفیتی مثل بورس کالا برای معامله محصولات کشاورزی و امکان عرضه مستقیم کالاها استفاده کند تا شاهد رونق اقتصاد بخش کشاورزی باشیم.

*معاملات برنج امسال قد می کشد

حسین نوشی فعال قدیمی بخش کشاورزی می گوید که در صورت حمایت مسوولان و فرهنگ سازی مناسب میان کشاورزان، امسال در فصل برداشت شاهد سپرده شدن بخش زیادی از برنج کشاورزان در انبار بورس و رشد معاملات این محصول در بورس کالا خواهیم بود؛ بورسی شدن برنج ضمن کشف قیمت عادلانه و حمایت از برنجکاران، بازار رقابتی را بیش از گذشته تقویت می کند.

*پذیرش های جدید در بازار اصلی و فرعی

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کالاهای ضایعات پلی اتیلن سبک شرکت پتروشیمی لاله، متیل اتیل کتون (MEK) شرکت شیمی بافت، نمک تصفیه شده شرکت معدنی املاح ایران و همینطور ضایعات پلاستیکی، تخته پالت و بشکه خالی شرکت ایران خودرو در بازار فرعی این بورس خبر داد.
همچنین مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه دیگری از پذیرش شمش فولادی شرکت ذوب آهن فجر صوفیان، میلگرد فولادی شرکت صنایع فولادسازان امیرآباد و قیر و عایق رطوبتی شرکت داناپوش دلیجان در بازار اصلی این بورس خبر داد.

*بورس کالا مرجع قیمت زعفران دنیا می شود

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی می گوید زعفران محصولی است که با تلاش فراوان کشاورزان به بار می نشیند و نیاز به اصلاح روندها در تولید، بازاریابی و فروش این محصول در بازار داخل و خارجی احساس می شود. مهدی تقوایی معتقد است، ورود زعفران به بورس کالا یک گام مثبت در راستای اصلاح این روندها بوده است که با راه اندازی سازمان جهانی اوسک بدون تردید زمینه برای شناساندن زعفران ایران به دنیا و مرجعیت قیمتی بورس ایران در دنیا فراهم می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها