محصولات کشاورزی

مرکز آمار ایران تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی را در زمستان سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آریا، در بخش غلات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت ذرت دانه ای ٣٦ هزار و ٥٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل٨٩.٣ درصد افزایش داشته است. در بخش محصولات لیفی در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، متوسط قیمت پنبه ١٢٣ هزار و ٧٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٧١.٨ درصد افزایش یافته است.

در بخش محصولات جالیزی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت هندوانه ٢٧ هزار و ٤٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٥٤.٩ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت خیار ٦٨ هزار و ٢٠٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠٨.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

در بخش سبزیجات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت گوجه فرنگی ٢٧ هزار و ٥٨٤ ریال که به این ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٧.٩ درصد افزایش داشته و همچنین قیمت پیاز ٣١ هزار و ٦٨٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٧ درصد کاهش داشته است. متوسط قیمت اسفناج ٢٧ هزار و ٩١٣ ریال بوده که  معادل ٧٤.٥ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت بادمجان ٢٥ هزار و ٨٧٠ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٢.٠ درصد افزایش یافته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یونجه ١٦ هزار و ٨٣٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠,٠ درصد افزایش داشته است.

در بخش مرکبات در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت پرتقال ٩٢ هزار و ٥٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٤,٩ درصد افزایش داشته است، و متوسط قیمت نارنج ٥١٧١٠ ریال بوده که معادل ٩٣.٤ درصد افزایش نشان می دهد.

در بخش دامداری سنتی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و برة پرواری زنده ٥٠١ هزار و ٩٧٧ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٤٠٩ هزار و ٦٤٦ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١,٦ و ٣٣,٧ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی در زمستان سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٢٧ هزار و ٩٠٦ ریال بوده که معادل ٥٢.٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٤٢ هزار و ٥٦٥ ریال بوده که معادل ٨٠.٧ درصد افزایش داشته است.

در بخش هزینه خدمات ماشینی در زمستان ١٣٩٩، هزینه شخم زمین زراعی آبی ٤ میلیون و ٢٩ هزار و ٥٠٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٦٧.٨ درصد افزایش داشته و هزینة شخم زمین زراعی دیم ٢ میلیون و ٨٩٧ هزار و ٧٥٥ ریال بوده که معادل ٦٨.٣ درصد افزایش یافته است. بعلاوه، هزینه دیسک زمین زراعی آبی ٢ میلیون و ٨٤ هزار و ٢١٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٠.٤ درصد افزایش یافته و هزینة دیسک زمین زراعی دیم یک میلیون و ٣٧٦ هزار و ٦١٧ ریال بوده که معادل ٩٣.٢ درصد افزایش داشته است.  

در بخش دستمزد نیروی کار در سه ماهه چهارم سال ١٣٩٩، هزینه کارگر میوه چین مرد یک میلیون و ٢٤٥ هزار و ٨٢٣ ریال و هزینه کارگر میوه چین زن یک میلیون و ١٣٥ هزار و ٨٧٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٥٠,٨ و ٤٩.٨ درصد افزایش داشته است.

همچنین، هزینه کارگر وجین کار و تنک کار مرد یک میلیون و ٢٥٥ هزار و ٤٨٢ ریال و  هزینه کارگر وجین کاروتنک کار زن ٧٣٠ هزار و ٤٧٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٦ و ٣٤.٠ درصد افزایش نشان می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها