• ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 54183
بنزین

با وجود اینکه بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده پس از یک حمله سایبری دوباره فعالیت خود را از سر گرفت و مقامات واشنگتن به رانندگان اطمینان دادند که به زودی شرایط به حالت عادی باز می گردد، بنزین روز جمعه در پایتخت آمریکا کمیاب شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، با وجود اینکه بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده پس از یک حمله سایبری دوباره فعالیت خود را از سر گرفت و مقامات واشنگتن به رانندگان اطمینان دادند که به زودی شرایط به حالت عادی باز می گردد، بنزین روز جمعه در پایتخت آمریکا کمیاب شد.

یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی اعلام کرد که سرورهای گروه تبهکاری دارکساید Darkside که به خط لوله کلونیال حمله کرده بود، روز جمعه توسط افراد ناشناخته از کار افتادند.

شرکت امنیتی "رکوردد فیوچر" در پستی اعلام کرد که اپراتور Darksupp مستقر در روسیه، در یک پست وب اعتراف کرده است که دسترسی به سرورهای خاص مورد استفاده برای وبلاگ و پرداخت های خود را از دست داده است.

آدرس گروه Darkside  که از طریق TOR در دارک وِب قابل دسترسی است، اطلاعیه ای را مبنی بر عدم دسترسی نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، تعطیلی شش روزه خط لوله کلونیال مخل ترین حمله سایبری ثبت شده بود که آسیب پذیری زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را در برابر مجرمان سایبری بیش از پیش نمایان کرد.

هجوم گسترده مردم آمریکا به پمپ بنزین ها برای پر کردن باک خودروهای خود طی دو روز پس از راه اندازی مجدد بزرگترین شبکه خط لوله سوخت این کشور ادامه یافت و حتی مناطقی که از خط لوله دور هستند را با کمبود بنزین مواجه کرد.

درست دو هفته قبل از شروع اوج فصل رانندگی در تابستان و همچنان که محدودیت های ایجاد شده برای تردد در دوره همه گیری کرونا کاهش می یابد، قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین حد خود طی سال های گذشته رسیده است.

انجمن اتومبیل سازی آمریکا اعلام کرد که متوسط قیمت بنزین تقریباً به ۳.۰۴ دلار رسیده است که بیشترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۴ محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها