• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر: 54423
طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر دلار ضعیف تر، به روند افزایشی خود ادامه داد و به بالاترین حد در بیش از سه ماه و نیم اخیر رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۰ دلار و ۶۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت و به پایینترین حد یک هفته اخیر نزول کرد.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۵.۹۳ تن رسید که بالاترین میزان از اواخر مارس است.

در پی رشد قیمت ها در آمریکا، گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته که روز چهارشنبه منتشر می شود احتمالا شفافیت بیشتری درباره دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی و دیدگاه مقامات بانکی درباره تورم فراهم می کند.

بر اساس گزارش رویترز، رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس دیدگاه خود مبنی بر این که انتظار ندارد نرخ های بهره تا سال آینده افزایش پیدا کند را تکرار کرد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد عاملی که باعث تجدید خرید طلا شده است، افزایش قیمت این فلز به بالای میانگین قیمت ۲۰۰ روزه بوده که ۱۸۴۸ دلار است. با این حال به نظر می رسد روند افزایش قیمت طلا از عوامل بنیادین پیش افتاده و طلا وضعیت بیش خرید پیدا کرده و در نتیجه ممکن است در کوتاه مدت اصلاح قیمت پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۲ درصد صعود کرد و به ۲۸ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۹۱۲ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۲۴۰ دلار و ۹ سنت ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها