پتروشیمی

شرکت لهستانی پی‌کی‌ان اورلن از برنامه‌ریزی برای اجرای بزرگترین سرمایه‌گذاری توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در اروپا طی ۲۰ سال اخیر در مجتمع الفینی پوتسک لهستان خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، پی‌کی‌ان (PKN Orlen) در حال سرمایه‌گذاری در توسعه مجتمع الفین‌ها در کارخانه این شرکت لهستانی واقع در شهر پوتسک لهستان است.

براساس اطلاع رسانی پایگاه اطلاع‌رسانی کمیکال اینجینیرینگ، این پروژه کلیدی یک از برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی و بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری این حوزه در اروپا طی ۲۰ سال گذشته است.

طرح مجتمع الفین ۳ با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و بهره‌وری بالا در مصرف انرژی با هدف کاهش ۳۰ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن به ازای هر تن محصول، ساخته می‌شود.

با توجه به بالا رفتن هزینه افزایش کربن، این موضوع به‌طور مستقیم به بهبود رقابتی شدن تولید این کارخانه کمک می‌کند.

این پروژه قرار است در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ تکمیل شود و آغاز تولید آن برای اوایل سال ۲۰۲۵ هدف‌گذاری شده است.

مجتمع تولید الفین‌ها در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ساخته می‌شود.

محصولات پتروشیمی مجتمع الفینی این شرکت لهستانی برای تولید انواع وسایل روزمره در بخش نظافت، بهداشت، محصولات پزشکی و الیاف مصنوعی برای تولید لباس و ماسک محافظتی، تولید قطعات خودرو، اجزای لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی استفاده می‌شود.

دنیل اوبایتک، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پی‌کی‌ان اورلن در این باره گفت: معرفی این طرح لحظه‌ای مهم برای این شرکت و صنعت پتروشیمی لهستان است، ما در حال برداشتن گام‌های اساسی در مسیرگسترش قابل توجه بخش پتروشیمی در کارخانه پوتسک هستیم، به‌طوری که پس از تکمیل مجتمع الفین ۳ یکی از مدرن‌ترین امکانات از این نوع در اروپا خواهد بود.

وی افزود: با اجرای این پروژه، پی‌کی‌ان اورلن به برترین تولیدکنندگان پتروشیمی در بازار اروپا می‌پیوندد، همچنین ماندن در بازار رقابتی را در طولانی‌مدت تضمین می کند و مقاومت خود را در برابر گرایش‌های نامطلوب در بازار سوخت افزایش می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها