پتروشیمی

یک شرکت چینی با هدف کاهش انتشار کربن، در حال مطالعه بر روی فناوری تبدیل نفت خام به محصولات پتروشیمی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، لیو مینگهوی، معاون شرکت پتروشیمی خصوصی ژجیانگ (ZPC)، بزرگترین پالایشگر و تولیدکننده محصولات پتروشیمی چین، در یک همایش نفتی گفت: در حال مطالعه روی فناوری‌های نو مانند تبدیل نفت خام به الفین با هدف کاهش انتشار مقدار کربن است.

وی افزود: فعالیت‌های پالایشی و تولید محصولات پتروشیمی حدود پنج درصد از کل مقدار انتشار کربن چین یا حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تن را شامل می‌شود.

معاون شرکت پتروشیمی ژجیانگ گفت: این شرکت با همکاری دانشگاه تسنیگهو در حال مطالعه روی توسعه فناوری تبدیل نفت خام به الفین هستند، در این فرآیند انتظار می‌رود انتشار مقدار کربن نسبت به فرآیند سنتی تولید مواد اولیه برای پتروشیمی‌ها در طول فرآیند پالایش نصف شود.

هنوز هیچ کارخانه‌ای در چین با فناوری‌های مورد نیاز برای تولید به این شیوه در مقیاس تجاری وجود ندارد.

شرکت پتروشیمی ژجیانگ نیز در حال پیشبرد برنامه هایی برای جلوگیری از انتشار کربن و استفاده از دی‌اکسید کربن با حجم قابل استفاده سالانه حدود ۵.۲ میلیون تن به‌منظور تولید گاز مصنوعی و اسید استیک است.

لیو گفت: شرکت پتروشیمی ژجیانگ به‌طور فعال در حال طراحی برنامه‌هایی برای جذب و استفاده از دی‌اکسید کربن و تسریع اجرای آنهاست.

لیو با استناد به گزارش پالایشگاه دولتی سینوپک گفت: استفاده از فرآورده‌هایی نظیر گازوئیل، بنزین، نفت سفید و نفت کوره در بخش پایین‌دست سالانه یک میلیارد تن دی‌اکسید کربن منتشر می‌کنند.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان، ماه گذشته برنامه‌ای را با هدف رساندن انتشار کربن خود به بالاترین حد خود پیش از سال ۲۰۳۰ میلادی از جمله محدود کردن ظرفیت پالایش نفت و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر، ارائه کرد.

لیو گفت: شرکت ژجیانگ با ظرفیت پالایش روزانه ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام، کمترین تولید فرآورده‌هایی مانند گازوئیل و بنزین را در میان همتایان داخلی خود دارد زیرا تصمیم گرفته است تولید مواد شیمیایی سطح بالا مانند پلاستیک پلی‌کربنات مورد استفاده در بسته‌بندی و اتیلن وینیل استات (EVA) را که برای تولید لباس‌های ورزشی استفاده می شود، افزایش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها